וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות יהודים בגאורגיה מבקשים לעלות ארצה

היהודים העבירו את בקשתם לנציגי הסוכנות היהודית במדינה. במקום נמצא גם ח"כ ליטינצקי (עבודה). "המצב יכול להשתנות בכל רגע"

(וידאו: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

למעלה מ-50 יהודים פנו ביממה האחרונה לנציגות הסוכנות היהודית בגאורגיה בבקשה לעלות לישראל ולהצטרף לקרוביהם בארץ. חלקם יהודים מהעיר גורי הקרובה לגבול עם דרום אוסטיה, אשר התפנו בסיוע הסוכנות היהודית לבירת גיאורגיה טביליסי. מהסוכנות נמסר, כי "זו מחויבותה ותפקידה של הסוכנות היהודית בשם כל העם היהודי בארץ ובתפוצות לסייע ליהודים בגאורגיה בעת משבר".

קבוצת נוסעים ששוהה כעת בבירת גאורגיה טבליסי, אמרה אמש(ראשון) לוואלה! חדשות כי אף שההפגזות לא הגיעו לבירה, ההרגשה היא שהמצב נזיל. מאיר זורובסקי סיפר שהגיע עם קבוצה של "הסתדרות המורים" ו"ארקיע" למדינה ביום שישי האחרון, מעט לפני שהחלו הקרבות בקווקז. "אנחנו נמצאים בבירה ומרגישים שהמצב יכול להשתנות בכל רגע", אמר.

בתוך כך, חבר הכנסת לאון ליטינצקי (העבודה) הגיע לגאורגיה כדי לבדוק אפשרות להוציא מספר משפחות יהודיות מאזור העימות בעיר גורי. דוברתו מסרה כי ליטינצקי עושה דרכו לגורי יחד עם סגן קונסול ישראל ויו"ר האיגודים המקצועיים. ליטינצקי החליט לנסוע לגאורגיה לאחר שנפגש אתמול עם נציגי התאחדות יוצאי גאורגיה בארץ שהביעו דאגה לגורל המשפחות היהודיות באזור.

שלשום פתחה הסוכנות היהודית חדר מצב בגאורגיה כדי לסייע ליהודים במדינה. במקביל פתחה הסוכנות היהודית חדר מצב בישראל שבו התקבלו עד כה מאות פניות של ישראלים הדואגים לשלום קרוביהם היהודים והישראלים בגאורגיה.

הקהילה היהודית בגאורגיה מונה היום כ-12,000 יהודים שרובם מתגוררים במרכז המדינה, בעיקר בעיר הבירה טביליסי. על פי נתוני הסוכנות היהודית, בגורי נשארו יהודים בודדים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully