וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: חלב עזים מגן מפני דלקות וזיהומים

לטענת חוקרים יפנים, חלב עזים יעיל יותר מחלב פרות בנטרול חיידקים העלולים לפגוע במערכות העיכול והעצבים או לגרום לזיהום

חלב עזים מסייע בהגנה מפני דלקות וזיהומים. כך עולה ממחקר חדש שנערך במחלקה לביוכימיה באוניברסיטת אוסקה שביפן. המחקר מצטרף לשורה של מחקרים חדשים אשר מצביעים על תרומתו של חלב העזים לחיזוק המערכת החיסונית.

במסגרת המחקר נבחן הקשר שבין רכיבים ייחודיים הקיימים בחלב העזים לבין השפעתם על המערכת החיסונית בגוף האדם. מדובר ברכיבים שומניים ייחודיים, המכונים גנגליאוזידים, שמצויים בסוגי חלב שונים ומסייעים לחיזוק המערכת החיסונית, הודות ליכולתם לנטרל את ההשפעה המזיקה של חיידקים ולהגן מפני דלקות וזיהומים. רכיבים ייחודיים אלה נקשרים לקולטנים של רעלנים, המופרשים מהחיידקים ועל ידי כך מנטרלים את פעילותם המזיקה על מערכות שונות בגוף האדם.

במהלך המחקר נבדק לראשונה הריכוז של רכיבים שומניים אלה בדגימות של חלב עזים, חלב אם וחלב פרה ונבחנה יכולתם והשפעתם על נטרול פעילות הרעלנים, של חיידקים מזן ויבריו - כולירה ובוטולינום, העלולים לפגוע במערכות שונות בגוף כגון מערכת העיכול ומערכת העצבים המרכזית וכתוצאה מכך לגרום לנזקים נוירולוגים קשים שעלולים להביא לזיהום, הרעלה ולעתים אף לשיתוק ומוות.

מניתוח ממצאי הבדיקות שנערכו עלה, כי חלב העזים הינו היחיד בעל יכולת השפעה המנטרלת את חיידק הבוטלינום. בנוסף, חלב העזים הראה יעילות של 100% בנטרול חיידק הויבריו כולירה, לעומת חלב האם שגילה יעילות של 93% בלבד. מסקנת החוקרים היא, כי לחלב העזים תרומה משמעותית יותר נגד חיידקים העלולים לגרום לנזק עצבי, לדלקות ולזיהומים, בהשוואה לחלב אם וחלב פרה.

גלעד צרי, טכנולוג החלב הראשי של משק צוריאל, אמר בתגובה לממצאי המחקר, כי "חלב עזים הוא מקור יעיל לסידן וברזל וכבר בעבר יוחסו לו סגולות בריאותיות, אשר מקבלות כיום ביסוס במחקרים חדשים. אמנם מדובר במחקר שנעשה בדגימות מעבדה, אולם הוא בהחלט שופך אור על ההיבט הבריאותי של חלב העיזים ומספק סיבה מדעית טובה לציבור הצרכנים, מדוע לגוון את צריכת החלב הקבועה שלו גם בחלב עזים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully