וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקשר בין סכיזופרניה לציונים נמוכים בבי"ס

לפי מחקר חדש, שכלל יותר מ-900,000 תלמידים שבדים, ציונים נמוכים בלימודים מצביעים על סיכוי מוגבר לפתח סכיזופרניה

ציונים נמוכים בבית הספר יכולים להצביע על סיכוי מוגבר לפיתוח סכיזופרניה בשלב מאוחר יותר בחיים. כך עולה ממחקר חדש, שנערך במכון לפסיכיאטריה במכללת קינג'ס שבלונדון, בירת בריטניה, ובמכון קרולינסקה שבשטוקהולם, בירת שבדיה. סכיזופרניה היא הפרעה שפוגעת במערכות החשיבה והאמונה במוח ומתאפיינת, בין השאר, באמונות שווא ובשמיעת קולות, ראיית דברים או הרחות ריחות שאחרים אינם שומעים, רואים או מריחים.

ברשת הטלוויזיה הבריטית BBC דווח, כי במסגרת המחקר המקיף, עקבו החוקרים אחר למעלה מ-900,000 בני נוער שבדים שנולדו בין השנים 1973 ל-1983. בתחילה הם בדקו את ציוני המבחנים שקיבלו בני הנוער בהיותם בני 16-15, ולאחר מכן בחנו את נתוני האשפוז בבתי חולים לאחר גיל 17 בגין הפרעות פסיכוטיות. על סמך השוואה בין הנתונים, שהתאפשרה הודות למאגר הנתונים המקיף שקיים בשבדיה, מצאו החוקרים כי קיים מתאם בין ציונים נמוכים בבית הספר לבין אשפוז בבית חולים בגין הפרעות פסיכוטיות, כגון סכיזופרניה.

לדברי החוקרים, הסיכוי של בני נוער שתפקודם בבית הספר היה הלקוי ביותר, לפתח סכיזופרניה בהמשך חייהם גבוה פי 4 מזה של אחרים. ד"ר ג'יימס מקאבי, שעמד בראש צוות החוקרים, הדגיש כי "ציונים נמוכים אינם הגורם לסכיזופרניה, אך הם מהווים אינדיקציה לכך שמשהו אינו כשורה מספר שנים לפני האבחון. זו אינה עומדת להיות הדרך לאבחן אנשים, אבל זה יכול להיות כלי שימושי כאשר קיימים תסמינים נוספים להפרעות פסיכוטיות".

דוברת האגודה לבריאות הנפש Rethink, הילרי קפראני, אמרה בתגובה למחקר כי "חשוב להכיר בכך שמחלות נפש כמו סכיזופרניה אינן קשורות בהכרח לאינטילגנציה נמוכה. לעתים קרובות ההיפך הוא הנכון. קיימות הרבה סיבות לתפקוד לקוי של צעירים בבחינות. בעיות שקשורות לריכוז ומתח נפשי יכולות להשפיע על הלימודים וגם להוות תסמינים להפרעות נפשיות". היא הוסיפה, כי החדשות הטובות הן שאנשים שסובלים מהפרעות נפשיות יכולים להתאושש מהן ולהצליח בחייהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully