וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בתי החולים בגאורגיה על סף קריסה"

בכיר בצלב האדום בגאורגיה אמר לוואלה! חדשות כי מלאי התרופות במדינה אוזל בעקבות מספר הנפגעים הרב. לדבריו, 30 אלף בני אדם נמלטו מבתיהם

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

"בתי החולים בגאורגיה ממשיכים לקבל פצועים כל הזמן אך מצבת התרופות שלהם מלאה", כך אמר הערב (ראשון) לוואלה! חדשות בכיר בארגון הצלב האדום בגאורגיה. לדבריו, "אם ימשיכו הפצועים לזרום, יאזלו כל התרופות האנטי בקטריאליות במדינה". עוד הוסיף ואמר הבכיר כי בניגוד למצב בדרום אוסטיה, בגאורגיה לא נרשם מחסור במוצרי יסוד, כגון לחם, מאחר ורוב האוכלוסייה מייצרת בעצמה את מוצרי המזון הבסיסיים.

הבכיר גם התייחס למניין ההרוגים ואמר כי לפי הנתונים שברשותו, 1,200 אזרחים גאורגים נהרגו בשלושת ימי הלחימה בין גאורגיה לרוסיה. עד לדיווח זה לא התפרסמו למעשה נתונים רשמיים של מניין ההרוגים. לפי נתוני הממשל הרוסי, נהרגו למעלה מ-2,000 בני אדם בעוד שעד אתמול הממשל בגאורגיה טען כי מספר זה מנופח ורק כמאה אזרחים נהרגו בעימותים. לדברי אותו בכיר, הצלב האדום אינו מטפל בחיילים ולכן לא היו בידיו נתונים כלשהם לגבי מספר החיילים שנהרגו. אתמול קרא הצלב האדום לפתיחת "מסדרון הומניטרי" בדרום אוסטיה על מנת לאפשר לצוותים רפואי ואמבולנסים להגיע לפצועים. סוכנויות סיוע דיווחו כי מזון ומוצרים בסיסיים אחרים כבר אוזלים.

עם זאת, הבכיר סייג ואמר כי הנתונים שבידי הארגון מגיעים רק מאזורים עירוניים אליהם עדיין מתאפשרת גישה. לדבריו, קשה לדעת מה מתרחש בדיוק באזורים הכפריים, המנותקים מרשת התקשורת ושלחלקם הגישה אפשרית רק באמצעות מסוקים. מאחר שלא ניתן לטוס כעת בשמי המדינה, אזורים אלו נותקו למעשה ואפשר שמספר ההרוגים גבוה בהרבה. לגבי מספר הפליטים, שברחו מאזורי המלחמה בימים האחרונים, העריך הבכיר כי כ-30 אלף בני אדם נמלטו מבתיהם, נתון זהה לזה של ממשלת גאורגיה.

"היהודים נמלטו מאזור הקרבות"

המתיחות בין רוסיה וגאורגיה גברה בשנים האחרונות, על רקע רצונה של הגרורה הסובייטית, שהיתה בעבר חלק מברית ורשה, להצטרף לברית הצפון-אטלנטית (נאט"ו). על מנת ללחוץ על גאורגיה לשקול מחדש את מדיניותה בנושא, הגבירה רוסיה את תמיכתה בבדלנים בדרום אוסטיה ובאבחזיה, שהכריזו בשנות ה-90 על עצמאות, אולם לא זכו להכרה מאף מדינה. ביום חמישי בלילה תקף הצבא הגאורגי בדרום אוסטיה והשקט השברירי הופר בן רגע.

רוסיה מיהרה להגיב על התקיפה של הכוחות הגאורגים בחבל הבדלני ולאחר מספר שעות טנקים רוסים עשו דרכם לעבר בירת דרום אוסטיה, צחינבלי. אתמול הודיע הצבא הרוסי כי השתלט על צחינבלי. גאורגיה העבירה אחר הצהרים לשגרירות רוסיה בטיבלסי הודעה רשמית, על פיה היא מפסיקה את הלחימה באזורי הקרבות, מסיגה את כוחותיה וקוראת להפסקת אש מידית בין הצדדים. אך לצד ההודעה, רוסיה פתחה שתי חזיתות נוספות בלחימה מול גאורגיה. משרד הפנים הגאורגי דיווח כי מטוסים רוסים הפציצו את שדה התעופה הצבאי בפאתי הבירה טבליסי. רוסיה מצדה טוענת כי גאורגיה טרם הסיגה כוחותיה מאזורי הקרבות, וכי הלחימה נמשכת. משרד ההגנה הרוסי מסר הערב כי הצי הרוסי הטביע ספינה גאורגית שנשאה משגרי טילים.

ובל נשכח את הזווית היהודית בסיפור. אותו גורם סיפר כי הקהילה היהודית המתגוררת בעיר אוני, הסמוכה לבירת דרום אוסטיה צחינבלי, הצליחה לברוח רובה ככולה מהאזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully