וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "ממשלת חירום רחבה - או בחירות"

שר הביטחון אמר בראיון לערוץ 10 כי יש צורך בראש ממשלה בעל רקע ביטחוני: "את פרי היעדר הניסיון ראינו רק לפני שנתיים"

"הדבר הנכון לישראל הוא ממשלת חירום רחבה מאוד, ואם לא – בחירות", כך אמר הערב (ראשון) שר הביטחון אהוד ברק. הוא סירב להתייחס לשאלה מי יעמוד בראשה וציין כי במידה שלא תתאפשר הקמת ממשלה רחבה, יוביל את מפלגת העבודה בבחירות כלליות. בראיון לערוץ 10 אמר ברק כי "יכול להיות ראש ממשלה ללא רקע ביטחוני, אך זה לא נבון. את פרי היעדר הניסיון ראינו רק לפני שנתיים. צריך לנווט בתבונה ולהוביל ישראל חזקה שמפגינה כוח אך לא משתמשת בו כשלא צריך".

"הבעיה של ישראל איננה בהתעצמות חמאס בעזה אלא בהתעצמות חיזבאללה בלבנון מאז סוף המלחמה", טען ברק. לטענתו, "מלחמת לבנון השנייה היתה נקודת זינוק אדירה בהתעצמות הצד השני". הוא ציין לטובה את הרגיעה עם חמאס וחזר על עמדתו כי היא יוצרת הזדמנות לשחרור גלעד שליט – דבר שבו הוא רואה "חובה מוסרית עליונה".

בהתייחסו למשא ומתן עם סוריה אמר ברק כי יש "להרחיקו מעיני הציבור" וציין כי הוא מעודכן במגעים. "לצערי, סדר העדיפויות הסורי שונה: ראשית כל המשך שלטון משפחת אסד, הפסקת החקירה הבינלאומית בנושא רצח ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק אל-חרירי, ההטבות מארצות הברית ורק אחר כך הגולן". הוא טען כי בניגוד לדרישות הסורים, "אין דבר כזה 'קו הרביעי ביוני'. היו אז עמדות ומפות של שטחים מפורזים, אך לא קו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully