וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ישראל צריכה להפסיק לסייע לגאורגיה?

ישראל מכרה נשק רב לגאורגיה. ברוסיה ממש לא אוהבים את שיתוף הפעולה הזה. האם אנחנו שוב מסתבכים במלחמה לא לנו? הדעה שלכם

המלחמה בדרום אוסטיה שבגאורגיה תפסה את הכותרת בכל העולם, ולמרבה המבוכה שמה של ישראל השתרבב גם למלחמה הזו. לפי דיווחים רבים, ישראל מכרה נשק רב לגאורגיה ומומחים ישראלים הכשירו והדריכו את צבא גאורגיה. ברוסיה לא אוהבים את שיתוף הפעולה הביטחוני של חברות ישראליות עם טבילסי והממשל הרוסי דרש מישראל להפסיק לאלתר את מכירות הנשק.

הרוסים אף הפילו לפני חמישה חודשים מל"ט מתוצרת הארץ, דבר שגרם למבוכה רבה בישראל. בישראל חוששים שרוסיה תספק בתגובה למדינות ערב או לאירן נשק איכותי, שיסכן את יתרונה הצבאי של ישראל. זאת לא הפעם הראשונה שישראל נדרשת להפסיק מכירת נשק. לפני מספר שנים ארה"ב איימה כי במידה ועסקת הפלקון עם סין תצא לפועל, יקוצצו מיליוני דולרים מהסיוע הצבאי לישראל. שמה של ישראל נקשר גם במכירת נשק ואימון קבוצות גרילה באפריקה ובדרום אמריקה, שסיכנו את יחסינו הדיפלומטים עם המדינות בהן הן פעלו.

ישראל מתגאה בתעשיות הביטחוניות שלה ומתהדרת במקום השביעי בעולם בסחר בנשק, שמכניס הרבה כסף לקופת המדינה. האם אנחנו "דוחפים את האף" ומסתבכים שלא לצורך בסכסוכים בכל רחבי העולם? האם על ישראל לגלות יותר אחריות מוסרית? או שאולי מכירת הנשק, המגלגלת מיליארדים חיונית לצמיחת הכלכלה הישראלית, ועלינו להתגאות ב"ראש היהודי", שמציב אותנו בחזית הטכנולוגית של תעשיית הנשק העולמי? הדעה שלכם, עכשיו גם בווידאו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully