וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוסים רוסים תקפו סמוך לבירת גאורגיה

הפרלמנט ובניינים ממשלתים נוספים פונו בטבליסי. נשיא גאורגיה הכריז על גיוס מילואים והחזרת חיילים מעירק. נשיא דרום אוסטיה: ”1,400 נהרגו בהפצצות שביצעה גאורגיה"

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק)

מטוסים רוסים הפציצו במהלך שעות הבוקר (שבת) אתרים סמוכים לבירת גאורגיה טבליסי. הפרלמנט הגאורגי ובניינים ממשלתיים נוספים פונו כתוצאה מההפצצות, כך מדווחת רשת CNN.

שני הצדדים מדווחים על נפגעים רבים בתקיפות, בגאורגיה ובלחימה שמתנהלת במחוז דרום אוסטיה. לפי הדיווחים במהלך הפצצות שביצע צבא גאורגיה על חבל הבדלנים נהרגו למעלה מ1,400 בני אדם.

מטוסי הקרב הרוסיים מנסים לפגוע במבנים ותשתיות כלכליות של גאורגיה, וכן בנמל פוטי שבים השחור, ובכבישים ראשיים במדינה. רשת הטלוויזיה בגיאורגיה דיווחה כי הנמל פוטי נהרס במהלך ההפצצות הבוקר והלילה.

ממשלת גאורגיה הודיעה כי תגייס מילואים ותחזיר לארצה את כל החיילים שמוצבים בעירק. מספר החיילים שמוצבים במדינה עומד על כ-2,000. קולונל בנודו מאיסורדזה אמר כי "אנו מחכים כעת שארצות הברית תספק להם את אמצעי התחבורה שיאפשרו לנו להחזיר את החיילים לגאורגיה". נשיא רוסיה דימיטרי מדוודב אמר היום כי הכוחות הרוסים שנשלחו לגאורגיה נשלחו "במטרה לחייב את גאורגיה להסכים להפסקת אש". מדוודב אמר כי על החיילים הרוסיים יש חובה להגן על התושבים בדרום אוסטיה, שרובם מחזיקים בדרכון רוסי.

קרבות עזים בדרום אוסטיה

מועצת הביטחון של גאורגיה הודיעה אמש (שישי) כי הנשיא מיכאל סאאקשווילי צפוי להכריז על משטר צבאי. המועצה טענה כי כוחות רוסיה הפציצו את הנמל פוטי, בסיס צבאי ומטרות אזרחיות במדינה. קודם לכן הודיע סאאקשווילי, כי צבא גאורגיה השתלט על צחינבלי, בירת דרום אוסטיה, והכפרים הסובבים אותה. לדברי מנהיג דרום אוסטיה אדוארד קוקויטי, כ-1,400 בני אדם נהרגו בתקיפות שביצע צבא גאורגיה בחבל הארץ. 140 אוטובוסים עמוסי פליטים הגיעו מדרום אוסטיה לצפון אוסטיה הרוסית.

קרבות ניטשים בדרום אוסטיה בין חיילים רוסים לכוחות צבא גאורגיה ועל פי הדיווחים, לפחות 15 חיילים רוסים נהרגו. בתגובה לכניסת צבא גאורגיה לחבל הארץ, שלחה רוסיה צבא לאזור ומטוסיה הפציצו מעוזי צבא גאורגיים. סאאקשווילי אמר, כי רוסיה תקפה גם מטרות אזרחיות וכי עד כה נהרגו בתקיפות 30 בני אדם וביניהם שלושה חיילים גאורגים שנהרגו בהתקפה של מטוסי קרב רוסיים על בסיס של חיל האוויר הגאורגי, הנמצא 25 ק"מ בלבד מבירת המדינה טבילסי.

נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש אמר הערב בבייג'ינג, כי ארה"ב תומכת בריבונות של גאורגיה. שרת החוץ האמריקאית קונדוליזה רייס קראה לרוסיה להפסיק את התקפותיה בגאורגיה ולהסיג את כוחותיה מהאזור. רייס קראה לצדדים להגיע לאלתר להפסקת אש. היא הוסיפה כי ארה"ב פועלת בשיתוף בעלות בריתה באירופה כדי לתווך במשבר בדרום אוסטיה. ארה"ב והאיחוד האירופי מתכוונים לשלוח לאזור משלחת שתסייע במאמצים להגיע להפסקת אש.

סוכנות הידיעות של המחוז הבדלני דיווחה באתר האינטרנט שלה, כי כלי רכב משורינים של הצבא הרוסי הגיעו לפאתי בירת דרום אוסטיה צחינבלי. "הטנקים הרוסים נכנסו לפרברים הצפוניים של צחינבלי" דווח באתר cominf.org . עוד נכתב בדיווח, כי הכוחות הגיארוגים החלו לסגת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully