וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסלמה בגאורגיה: טנקים רוסים נכנסו לאוסטיה

לדברי נשיא גאורגיה סאאקשווילי, ישנם עשרות הרוגים ופצועים כתוצאה מהפגזות של הרוסים בדרום אוסטיה. "זה הסיוט הגדול ביותר שניתן להתמודד עמו"

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק)

נשיא גאורגיה מיכאל סאאקשווילי אמר היום (שישי) כי ארצו מותקפת על ידי טנקים ומטוסי קרב רוסים. לדברי סאאקשווילי, הרוסים תוקפים מטרות אזרחיות. המתיחות במחוז דרום אוסטיה הסלימה היום והתפתחה לכדי קונפליקט של ממש בין רוסיה וגאורגיה.

"גאורגיה הופצצה לאורך כל היום על ידי מטוסים רוסים, שהפגיזו בעיקר מטרות בתוך ריכוזי אוכלוסיה. יש עשרות רבות של הרוגים ופצועים בקרב האוכלוסיה האזרחית ברחבי המדינה", אמר סאאקשווילי בראיון לרשת CNN. "זהו הסיוט הגדול ביותר שעמו אדם עלול להתמודד", הוסיף. כאשר נשאל נשיא גאורגיה האם ארצו נמצאת במלחמה עם רוסיה השיב: "ארצי במצב של התגוננות מול התוקפנות הרוסית. הכוחות הרוסים הם אלה שפלשו לתוך גאורגיה".

בשעה שלוש אחר הצהרים הכריזה גאורגיה על הפסקת אש חד צדדית למשך 3 שעות בלבד, על מנת לאפשר לאזרחים להימלט מהאזורים המופגזים שעד כה התרכזו במחוז דרום אוסטיה. אך לדברי הנשיא סאאקשווילי, מטוסי רוסיה החלו להפגיז מטרות אוויריות גם בחלקים אחרים של המדינה.

לדברי סאאקשווילי, כ-150 כלים צבאיים משוריינים נכנסו לשטחי דרום אוסטיה ואילו כוחות הצבא הגאורגי הצליחו ליירט ולהפיל שני מטוסי קרב רוסים מעל שמי המדינה. שר הביטחון הרוסי אמר כי הוא הורה לשלוח תגבור לכוח שמירת השלום הרוסי שמוצב כבר בדרום אוסטיה.

הפנטגון הודיע היום (שישי), כי ארה"ב ניהלה מגעים עם בכירים מגאורגיה, אך לא התקבלה מהם בקשה לסיוע. לטענת הפנטגון, בארה"ב עוקבים מקרוב אחר ההתפחויות באיזור. ואילו, מהבית הלבן נמסר היום כי נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש וראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין שוחחו ביניהם על הלחימה בגאורגיה, כשנפגשו בטקס הפתיחה של אולימפיאדת בייג'ינג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully