וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס לנשיא סין: "עזור לנו לעצור את אירן"

נשיא המדינה נועד עם הו ג'ינטאו בבייג'ינג, לפני פתיחת המשחקים האולימפיים. "רצוננו הוא במזרח תיכון בלי פצצות גרעיניות"

נשיא המדינה שמעון פרס נועד היום (שישי) בבייג'ינג עם נשיא סין הו ג'ינטאו וביקש ממנו להגביר את המאמצים למנוע מאירן להצטייד בנשק גרעיני. פרס, שנחת אתמול בבירה הסינית לקראת פתיחת המשחקים האולימפיים היום, אמר לעמיתו שסין יכולה להיות שחקן מפתח בסוגיית אירן ובמלחמה בטרור, כפי שהיתה בסוגיית הגרעין של צפון קוריאה. בנוסף, הוא הדגיש, כי ישראל אינה מאיימת על אירן. "כל רצוננו הוא בשלום במזרח התיכון, בלי פצצות גרעיניות ובלי פיגועי טרור", אמר.

נשיא סין אמר בתגובה, כי ארצו עוקבת אחר הנעשה במזרח התיכון ותגביר את מאמציה לקדם את השלום ואת היציבות באזור. פרס, שהזמין את הו לבקר בישראל, נועד היום גם עם בכירים נוספים שהגיעו לטקס פתיחת האולמפיאדה, ובהם נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, ראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא אפגניסטן חמיד קראזי.

בתוך כך, מדינות האיחוד האירופי החמירו את הסנקציות הכלכליות על אירן. בהצהרה רשמית שפורסמה הבוקר מטעם האיחוד נאמר, כי ממשלות אירופה "יפגינו ריסון בטרם כניסה למחויבויות פיננסיות חדשות" מול אירן, ובכללן מתן היתרי ייצוא, ערבויות וביטחונות למיניהם.

שרת החוץ של ארצות הברית קונדוליזה רייס איימה אתמול בסנקציות נוספות על אירן, אם היא תתעקש להמשיך בתוכנית הגרעין שלה ולא תיענה לחבילת התמריצים שהגישו לה מעצמות המערב. רייס הוסיפה כי תשובתה של אירן, שהוגשה ביום רביעי, "איננה תשובה רצינית".

"לאירן יש מוצא, אולם אנו נפעל במרץ להחיל סנקציות חדשות אם לא יעשו זאת", אמרה רייס. "אנו מקווים כי ישנם אנשים הגיוניים באירן שמבינים שזו איננה דרך לנהל מדינה. עליהם היה לחוש כבר מזמן שהזמן שלהם אוזל, לאור העובדה שבנקים לא משקיעים שם, האשראי שלהם יורד והאינפלציה גואה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully