וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: נפתרה תעלומת מעטפות האנתרקס

משרד המשפטים האמריקאי חשף מסמכים, לפיהם המדען ברוס אייווינס שהתאבד בשבוע שעבר, עומד מאחורי מתקפת הטרור הביולוגי ב-2001

המדען האמריקאי ד"ר ברוס אייווינס, שהתאבד בשבוע שעבר, הוא האדם היחיד שעומד מאחורי מתקפת מעטפות האנתרקס בארה"ב, שקטלה ב-2001 את חייהם של חמישה בני אדם וגרמה לפציעתם של עוד 17. כך הודיע אמש (רביעי) משרד המשפטים האמריקאי.

במסיבת עיתונאים בוושינגטון חשפו חוקרי הפרשה מאות מסמכים, לפיהם אייווינס הוא היחיד שהחזיק באנתרקס בעל מוטציות גנטיות, שזהות לחומר שבאמצעותו בוצעה המתקפה לפני שבע שנים. בשבועות שאחרי אירועי 11 בספטמבר, נשלחו מעטפות עם "האבקה הלבנה" שכללה נבגי אנתרקס למשרדיהם של שני סנאטורים, למערכות שני עיתונים ושלושה ערוצי טלוויזיה וכן למטה שירות החירום הפדרלי בוושינגטון.

ג'פרי טיילור, התובע הכללי של ארה"ב, אמר במסיבת העיתונאים כי "פריצת דרך מדעית ב-2005 איפשרה לחוקרים לאתר את מקור האנתרקס שנשלח בשעתו ולקשרו לד"ר אייווינס". אייווניס שימש כמדען במשך 18 שנה במעבדה למלחמה בטרור ביולוגי בבסיס פורט דיטרך שבמדינת מרילנד והופעל על ידי הרשויות במאמץ לאתר את זהות האחראי למתקפה.

באחרונה התהדקה סביבו הטבעת, ובשבוע שעבר מצאה אותו המשטרה חסר הכרה על רצפת חדר האמבטיה שלו, לאחר שנטל מנת יתר של משככי כאבים. יומיים אחר כך, מת בבית חולים במרילנד, בגיל 62.

"אנו מצרים על כך שלא תהיה לנו ההזדמנות להציג את הראיות שאספנו בפני חבר מושבעים", אמר ג'פרי טיילור. פרקליטי אייווינס אמרו בתגובה, שהראיות בתיק דלות וכי מרשם היה מדען מכובד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully