וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם צה"ל מטייח את פרשת המג"ד מניעלין?

סא"ל ברבורג חשוד כי הורה לירות במפגין פלסטיני כפות בניעלין, וכנראה יואשם רק "בהתנהגות בלתי הולמת". מה זה אומר על ערכי הצבא?

קצין בדרגת סגן אלוף חשוד כי הורה לפקודו, חייל בדרגת רב סמל, לירות מטווח אפס כדור גומי במפגין כפות. הסרטון המזעזע דלף לתקשורת ועורר סערה בינלאומית.

המג"ד טען להגנתו כי פקד על החייל "רק להפחיד את הפלסטיני". אך בבדיקת פוליגרף במצ"ח, הוא נמצא דובר שקר. הרמטכ"ל ואלוף פיקוד צפון קבעו ש"מדובר בכשל פיקודי וערכי, אירוע פסול שלא צריך היה להתרחש", אך בסופו של דבר כנראה יוגש כתב אישום קל נגד המג"ד והחייל. כתב אישום שהסעיף החמור ביותר בו צפוי להיות "התנהגות שאינה הולמת". בנוסף, הוחלט להעביר את המג"ד מתפקידו - אך להשאירו בצה"ל.

בצה"ל מסבירים את כתב האישום הקליל בעובדה כי המג"ד, סא"ל עמרי בורברג, הוא קצין מצטיין שלרשותו עומדות שנות שירות רבות בצה"ל. אבל השאלה המתבקשת היא האם זהו העונש הראוי לקצין בצבא המגדיר עצמו פעם אחר פעם "כצבא המוסרי בעולם? האם ההחלטה מעידה על שיבוש הנורמות הערכיות שלנו? ואולי העובדה כי האירוע נחקר רק אחרי שהסרטון דלף לתקשורת מרמזת שאירועים דומים הם עניין שבנורמה? האם רק ביקורת ציבורית גורמת לצה"ל לערוך חשבון נפש פנימי, והמוסריות הגבוהה של מפקדינו היא לא יותר ממיתוס? הדעה שלכם, גם בווידאו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully