וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא מאוריטניה מבטיח: בקרוב יתקיימו בחירות

לאחר שחטפה אתמול את הנשיא, מבטיחה החונטה כי תקיים בחירות "חופשיות ושקופות". האו"ם הביע "חרטה עמוקה" מההפיכה

החונטה הצבאית של מאוריטניה, שתפסה אתמול בהפיכה את השלטון והדיחה את הנשיא סידי מוחמד אולד שייח עבדלהי מתפקידו, הודיעה היום (חמישי) כי היא מבטיחה שבקרוב יתקיימו בחירות "חופשיות ושקופות" במדינה.

אתמול חטפו אנשי משמר הנשיאות במאוריטניה את הנשיא וביצעו הפיכה צבאית. מקור המקורב לנשיא אמר כי חיילים חטפו גם את ראש הממשלה יחיא אולד אחמד וואקף ואת שר הפנים. דובר ממשלת מאוריטניה אישר כי מדובר בהפיכה צבאית שבוצעה על ידי "מורדים". ההפיכה בוצעה בתגובה לפיטוריהם של שניים ממפקדי הצבא, הגנרל מוחמד עבד אל-עזיז והגנרל מוחמד רזוואני.

"הבחירות האלה יתקיימו ממש בקרוב", מסרה החונטה. "הן יהיו חופםשיות ושקופות ויביאו בעתיד פעילות הרמונית ומתקדת של כל הכוחות החוקתיים".

עוד דווח, כי מבצעי ההפיכה במאוריטניה פרסמו הודעה בה הם מכריזים על הקמת "מועצת המדינה", שבראשה יעמוד מנהיג ההפיכה, הגנרל מוחמד עבד אל-עזיז.

"חרטה עמוקה מההפיכה"

מזכ"ל האו"ם באן קי מון הביע "חרטה עמוקה מההפיכה של הנשיא עבדלהי, וקרא "להשיב את הסדר החוקתי על כנו". איחוד מדינות אפריקה קרא "לשמור על החוקה" ועל השלום. מזכ"ל הביטחון של האיחד, רמטאנה לממרה, ייסע למאוריטניה על מנת "לעמוד על המצב בשטח, ולסייע בקידום פתרון של שלום למשבר". כך מדווחת סוכנות הידיעות הצרפתית.

מאוריטניה נתונה באחרונה בעיצומו של משבר פוליטי שהגיע לשיאו ביום שני, כש- 48 חברי פרלמנט פרשו ממפלגת השלטון PNDD-ADIL במהלך שלפי מקורות בזירה הפוליטית, נתמך על ידי הצבא. בחודש שעבר איים הנשיא לפזר את הפרלמנט, לאחר שחברי הפרלמנט הגישו נגדו הצבעת אי אמון ולאחר מכן התפטרו.

בשנת 1960 זכתה מאוריטניה לעצמאות ושינתה את שמה לרפובליקה האיסלמית של מאוריטניה כשבראשה הנשיא מוקטאר ולד דאדאה, וכמה חודשים לאחר עצמאותה היא התקבלה כחברה באו"ם.

באוגוסט 2005 תפס הצבא את השלטון וסיים את משטרו של מאויה ולד סיד'אחמד טיה. 17 חברי החונטה הצבאית הבטיחו לערוך בחירות בתוך שנתיים לכל המאוחר. ביוני 2006 במשאל עם, שמטרתו היתה לסיים את עשרות שנים של הפיכות, תמך העם באופן גורף בשינויים בחוקה שהבטיחו כי אף נשיא לא יוכל לכהן למעלה מעשור. במרץ 2007, נערכו הבחירות הדמוקרטיות הראשונות במדינה, במהלכן נבחר סידי מוחמד ולד שייח עבדלהי ברוב של 52.85 אחוזים. הוא הושבע לתפקיד ב-19 באפריל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully