וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצומת אקדמאים: "לא למלחמה עם אירן"

150 אקדמאים ופעילי שמאל חתמו על העצומה. לטענתם, "הסכנה המיידית למלחמה נובעת ממדיניותה של ממשלת ישראל ואיומיה"

כמאה וחמישים אקדמאים ופעילי שלום ישראלים חתמו על ההצהרה שקוראת לממשלת ישראל שלא לצאת למלחמה יזומה נגד אירן. בהצהרה נכתב כי "אין שום הצדקה ביטחונית, פוליטית או מוסרית לצאת למלחמה יזומה נגד אירן. זרם בלתי פוסק של ידיעות מעיד על כך שממשלת ישראל שוקלת ברצינות לתקוף את אירן, במטרה לשבש את תוכניות הגרעין שלה. אין אנו מתעלמים מהצעדים חסרי האחריות של ממשלת אירן. אנו מתנגדים עקרונית לנשק גרעיני ותומכים בפירוז האזור כולו מנשק להשמדה המונית".

במכתב נטען כי הסכנה לאזור אינה אירן אלא ההצהרות של מדינת ישראל, "ברור לנו, שהמקור העיקרי לסכנה המיידית של מלחמה חדשה ורחבת-היקף הוא מדיניותה של ממשלת ישראל ואיומיה, המגובים בתמרונים צבאיים פרובוקטיביים. אנו חוזרים וקובעים, אחרי בחינה מעמיקה, שכל הנימוקים למתקפה שכזו אינם מוצדקים מן ההיבט הביטחוני, הפוליטי או המוסרי. ישראל עלולה להסתבך בהרפתקה שתסכן את עצם קיומנו, בלי ניסיון רציני למצות את החלופות המדיניות והדיפלומטיות להתנגשות צבאית".

"אין אנו סבורים שמתקפה כזאת היא ודאית אך עצם העובדה שהיא נשקלת כאפשרות סבירה מחייבת אותנו להתריע ולהזהיר מפני תוצאותיו הקטלניות של מהלך התקפי נגד אירן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully