וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ניצולי שואה עניים יפסידו מדו"ח דורנר"

מנתונים שהציג מנכ"ל משרד רה"מ ליו"ר מרכז הארגונים לניצולי השואה, עולה כי הדו"ח עוסק בתיקון היסטורי, אך לא במצב הנוכחי

ניצולי השואה העניים ביותר, המקבלים קצבה מהממשלה, דווקא יסבלו מיישום מסקנות דו"ח דורנר, כך עולה מנתונים שהעביר היום (שלישי) מנכ"ל משרד ראש הממשלה רענן דינור ליו"ר מרכז הארגונים של ניצולי השואה, נח פלוג. על פי נתונים שנובעים מעבודת המטה שנערכה במשרדי הממשלה השונים במהלך החודש האחרון, עולה כי דווקא הניצולים העניים ביותר לא יקבלו סיוע נוסף במסגרת יישום המסקנות.

במרכז המפגש נידונה הסתירה בין העיקרון שעומד בבסיס המלצות ועדת דורנר לבין העיקרון שעמד בבסיס תוכנית הממשלה לסיוע לניצולים, שגובשה במשותף עם מרכז הארגונים. ועדת דורנר, שהמליצה להגדיל את קצבאות הניצולים ל-75 אחוזים מהפרמיה שמקבלים ניצולים אחרים מגרמניה, ביקשה לעשות צדק משפטי והיסטורי עם הניצולים. לעומתה, התוכנית הממשלתית פעלה להשגת צדק חברתי וסוציאלי, והתמקדה בניצולים ובקשישים שמצבם הכלכלי הוא הקשה ביותר. על פי הודעת משרד הממשלה, "הן נציגי משרד ראש הממשלה והן נציגי הניצולים הסכימו כי יש ליישב בין התפיסות, ולהפנות תשומת לב לעקרונות המומלצים על ידי וועדת החקירה הממלכתית".

במהלך הדיון, דינור הוסיף כי "יש לשקול לעשות שימוש במסגרת התקציב ליישום דו"ח דורנר גם לצורך שיפור מצבם של מעגל הניצולים העניים ביותר, שמספרם עומד על כ-7,000". לדבריו, בניגוד לטענות שונות שנשמעו, יישום הדו"ח יחל כבר בשנת 2008, לאחר שהממשלה תקבל בחודש הקרוב החלטה על האופן בו ייושם הדו"ח.

בסיום הדיון לא התקבלו החלטות מעשיות, אך נקבע כי ארגוני הניצולים יבחנו אפשרויות שונות למציאת פתרון הולם וראוי גם לניצולי השואה העניים ביותר. פלוג אמר כי בכוונתו "להעלות את החלופות בישיבת הועד המנהל של המרכז שתתכנס בימים הקרובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully