וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המלחמה בעירק - בזכות מכתב מזויף"

כך עולה מספר חדש שיצא לאור בארה"ב. סגן מזכיר העיתונות של הבית הלבן אמר כי "ההאשמות בדבר זיוף מסמכים מגוחכות"

הסי-אי-איי זייף מכתב הקושר בין סאדם חוסיין לארגון אל קאעדה, ובכך הצדיק את היציאה למלחמה בעירק. כך טוען ספר חדש - “The Way of the World", של הסופר רון ססקינד. עוד נטען בספר כי בידי ממשל בוש הייתה אינפורמציה מראש המודיעין העירקי ג'ליל חבוש א-תיקריתי כי אין נשקים להשמדה המונית בעירק, וכי המידע התקבל מספיק זמן לפני התקיפה בכדי לעצור אותה.

לפי ססקינד, הממשל האמריקאי היה בקשר עם ראש א-תיקריתי בשנה האחרונה של משטר חוסיין. לאחר כיבוש עירק ביקשו מפעיליו של א-תיקריתי כי הוא יכתוב מכתב, בו יצויין כי מוחמד עטא, מנהיג הטרוריסטים האחראים לפיגוע ב-11 בספטמבר, התאמן לקראת משימתו בעירק. כמו כן צויין במכתב, כי אל קאעדה סייעו לעירק להשיג אורניום מניז'ר. יש לציין כי הקשר בין סדאם לניז'ר הופרך כשהתברר שמסמכים בעניין זה זויפו.

עוד עולה מהספר כי א-תיקריתי נפגש עם ה-CIA בירדן לאחר שהשלים את עבודות עבור הסוכנות, שם שילמו לו חמישה מיליון דולר כספי שתיקה.

מסגן מזכיר העיתונות של הבית הלבן נמסר ל"פוליטיקו" כי "ההאשמות שהבית הלבן הנחה זיוף מסמכים הן אבסורדיות. רון ססקינד מרוויח את לחמו מעיתונות שוליים. הוא ממציא סיפורים שאף אחד לא יכול לאמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully