וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מקיין שוקל למנות יהודי לסגנו

המועמד הרפובליקני לנשיאות עשוי למנות לסגנו את חבר הקונגרס אריק קנטור, שנחשב לידיד נלהב של ישראל וידוע בעמדותיו הנציות

הסנאטור ג'ון מקיין, המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, שוקל למנות חבר קונגרס יהודי למועמדו לתפקיד סגן הנשיא. כך דווח בעיתון הדיילי טלגרף הבריטי. לפי הדיווח, צוות מטעם מקיין פנה לחבר בית הנבחרים אריק קנטור, רפובליקני ממדינת וירג'יניה, בבקשה שיספק להם את "מסמכיו האישיים" לצורך בחינת מועמדותו.

קנטור, בן 45, עומד בראש המיעוט הרפובליקני בבית הנבחרים ובחודשים האחרונים סייע בגיוס כספים לקמפיין של מקיין, בין השאר מקרב הקהילה היהודית. הוא נחשב לידיד נלהב של ישראל, ובשל עמדותיו הנציות מקובל מאוד על האגף השמרני של המפלגה הרפובליקנית.

בנוסף לקנטור, מופיעים ברשימת המועמדים המצומצמת של מקיין לתפקיד סגן הנשיא גם שמותיהם של מיט רומני, לשעבר מושל מדינת מסצ'וסטס, מושל מדינת מינסוטה טים פאולנטי ורוב פורטמן, שהיה חבר קונגרס מטעם מדינת אוהיו. מקיין צפוי לבחור את מועמדו עד לכינוס ועידת המפלגה הרפובליקנית בתחילת ספטמבר.

אם קנטור יזכה בתפקיד הנכסף וייבחר יחד עם מקיין בבחירות הכלליות בנובמבר, הוא יהיה היהודי הראשון שיכהן בתפקיד הרם. בשנת 2000 כבר התמודד יהודי על תפקיד סגן נשיא ארה"ב - הסנאטור ג'ו ליברמן, שרץ יחד עם המועמד הדמוקרטי לנשיאות אל גור, אולם הוא הפסיד לג'ורג' בוש ולסגנו ריצ'ארד צ'ייני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully