וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר בארה"ב: שוויון בין אובמה למקיין

לפי סקר מכון "גאלופ", כל אחד מהמועמדים לנשיאות נהנה מ-44% תמיכה. אובמה: "אנשי מקיין מנהלים קמפיין שלילי נגדי"

שוויון בין שני המועמדים לנשיאות ארצות הברית: לפי סקר חדש של מכון "גאלופ" שפורסם היום, הן המועמד הדמוקרטי ברק אובמה והן המועמד הרפובליקני ג'ון מקיין נהנים מ-44% תמיכה כל אחד, ברמה הארצית. לפי סקר נוסף של מכון "ראסמוסן", אובמה נהנה מ-47% תמיכה, בעוד מקיין זוכה ל-46%. בכך נמחק היתרון ממנו נהנה אובמה אחרי הביקור שערך במזרח התיכון ובאירופה.

בתוך כך, המועמד הדמוקרטי האשים היום את יריבו הרפובליקני בניהול קמפיין שלילי נגדו. "אנשיו של מקיין מנהלים קמפיין שלילי כדי לנסות להסיט את תשומת לב הציבור מהנושאים הבוערים שעל סדר היום", הצהיר.

דברי אובמה באים בהמשך לביקורת חריפה שמתח על מטה מקיין לפני מספר ימים, בעקבות תשדיר בחירות נגדו. בתשדיר מטעם המועמד הרפובליקני הושווה ה"מגה סלב" אובמה לכוכבות בריטני ספירס ולפריס הילטון, שאינן ידועות ביציבותן הנפשית. "הוא הסלב הגדול בעולם, אבל האם הוא מוכן להנהיג?", שאל הקריין בתשדיר.

בתגובה אמר אובמה, כי "לא שמענו משהו חיובי מהמחנה של מקיין מזה חודש. כל שהם מנסים לעשות הוא להרוס אותי. האסטרטגיה היחידה שלהם היא להפחיד אתכם, לגרום לכם לחשוב שאינני פטריוטי דיו, שאני בחירה מסוכנת, שיש לי שם מוזר, שאני לא נראה כמו הנשיאים האחרים שמופיעים על שטרות הדולר".

התגובה ממחנהו של מקיין, דרך מנהל הקמפיין שלו ריק דייויס, היתה קשה וחריפה והעלתה לראשונה בהתמודדות הזו את הנושא הבעייתי כל כך מבחינה אלקטורלית - העובדה כי אובמה הינו שחור. "ברק אובמה הוציא את השד הגזעי מהבקבוק", אמר דייויס. "והוא עשה זאת ללא כל סיבה. מדובר במעשה פלגני, שלילי, מביש ומוטעה". דוברי אובמה הכחישו כי אובמה כיוון בדבריו לכך שמקיין משתמש בנושא הגזע על מנת להפחיד את הבוחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully