וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה: להעביר את הקיצבאות לניצולי השואה

התנועה לאיכות השלטון דרשה כי המדינה תיישם מיידית את דו"ח דורנר, לפיו יש להגדיל את הקצבאות לניצולים."בינתיים הניצולים נפטרים"

איריס דומאני

(צילום: איריס דומאני, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

התנועה לאיכות השלטון עתרה היום (חמישי) לבג"צ בדרישה ליישום מיידי של מסקנות דו"ח דורנר בנושא הסיוע לניצולי השואה, בהן העברת קצבה חודשית מוגדלת. אתמול קבע ראש הממשלה אהוד אולמרט כי יישום המסקנות ידחה למושב החורף של הכנסת, בעוד כשלושה חודשים בלבד. בעתירה נכתב כי הדחייה ביישום המסקנות תגרום "לכך שניצולים רבים, אשר מטבע הדברים הינם אנשים קשישים ברובם, לא יזכו ליהנות מתיקון העוול המשפטי העמוק עליו הצביעה ועדת דורנר".

העתירה שהוגשה היום קובעת כי "ביום 27.7.2008 פנתה התנועה לאיכות השלטון לראש הממשלה, ליועץ המשפטי לממשלה, לשר האוצר, לשרים אחרים רלוונטיים ולבעלי תפקידים נוספים, בדרישה ליישום מיידי של דו"ח ועדת החקירה הממלכתית". לטענתם, "על פי האמור בהודעת ראש הממשלה, דו"ח ועדת החקירה הממלכתית לא ייושם באופן מיידי; ראש הממשלה מוכן לכך שיישום הדו"ח ימתין עוד חודשים רבים. ובינתיים – נפטרים עוד ועוד ניצולי שואה".

את העתירה חותמת הקביעה כי "התנועה לאיכות השלטון אינה מוכנה להעלות על הדעת את האפשרות שנכנסת לשיקולי המדינה, שכל ניצול שואה ההולך לעולמו יחסוך כסף לתקציב המדינה". אתמול אמרה השופטת בדימוס דליה דורנר כי "העיכוב בתשלום לניצולים הוא התאכזרות ועוול".

לפני למעלה מחודש הגישה הוועדה את המלצותיה. אחת הסוגיות המרכזיות שבהן עוסק הדו"ח היא העובדה כי למרות שמדינת ישראל ויתרה בשם הניצולים על הפיצויים מגרמניה, והבטיחה לפצות אותם בעצמה, הרי שלמעשה הסכום אותם היא מעניקה לניצולים אלו, נמוך בהרבה מהסכום אותו מקבלים ניצולים אחרים. הוועדה המליצה על העלאת הפיצוי ל-75% מהגמלה הגרמנית. בנוסף המליצה הוועדה על הקמת מרכז שיבדוק את צורכי הניצולים, וידאג לכך שכל ניצול ידע את זכויותיו ויקבל אותן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully