וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: שיזוף בעירום זה OUT

הנופשות בסן טרופז כבר לא חושפות את שדיהן מול השמש. לצד חשש מסרטן, קיימת הרגישות למוסלמים ואווירה חדשה של שמרנות

על פי דיווחים מצרפת, המשתזפים בריביירה הצרפתית שנקטו בגישת "חיה ותן לחיות" (laissez faire) בכל הנוגע לשיזוף בעירום החלו להתנגד לבשר החשוף על חוף הים. אפילו הנופשים הקבועים בחוף סן טרופז, המקום בו החלו להשתזף בעירום מיד אחרי בריג'יט ברדו בסרו "ואלוהים ברא את האשה", מעדיפים להישאר גם עם חלק עליון.

ה"טלגרף" הבריטי מדווח כי השינוי עורר דיונים במדינות שתמיד התפארו בהיותן חסודות פחות משכנותיהן האנגלו-סקסיות. חלק מהנופשים רואים בכך מגמת אופנה, חלק רואים בכך סימן לשמרנות החדשה שסוחפת את צרפת, ואחרים אומרים שזה שייך לחשש מסרטן העור או להתחשבות הגוברת באוכלוסיה המוסלמית במדינה.

"אנשים תופסים שיזוף בעירום כגס רוח בימינו", אמרה סאבינה הורדין, בת 38 מפריז, הנופשת בסן טרופה. "זה דומה לחצאיות מיני, אתה כבר לא חושף את הרגליים שלך אלא מכסה אותן. בשנות ה-70 ו-80 'פחות' נחשב 'יותר' בכל הנוגע ללבוש, אבל עכשיו זה השתנה, יצא מהאופנה". לעומתה, דובר משרד הבריאות הצרפתי טוען שהלבוש המלא קשור למודעות הגוברת לסרטן העור. "בעוד שפעם אנשים לא חשבו פעמיים לפני שחשפו עצמם בפני השמש לשעות רבות, היום אנשים מודעים יותר לנושא", אמר.

גרלדין דורי, בת 34 מפריז, שנופשת גם היא בחופים שטופי השמש בסן טרופה אמרה כי "בעבר בכל מקום היו נשים ללא חלק עליון, אבל אנשים הרבה יותר רגישים היום". לטענתה, "הסיכון הבריאותי גדול, וכן נראה שאנשים רגישים יותר היום לרגשות הציבור לגבי שיזוף בעירום. יש הרבה מוסלמים בדרום צרפת שעלולים לתפוס את המראה הזה כמטריד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully