וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאלת היום: לבני או מופז?

הביטחוניסט ההפכפך, או עובדת המוסד שהפנימה את משמעת השתיקה - מי אתם רוצים שיירש את מקומו של אולמרט? הצביעו והשפיעו

ראש הממשלה אהוד אולמרט והודעת ההתפטרות שלו אמש פתחו באופן רשמי את המירוץ לראשות הממשלה. על אף שבאופן רשמי קיימים ארבעה מועמדים לראשות מפלגת קדימה, רק לשניים מהם קיים סיכוי ממשי, על פי הסקרים, לרשת את מקומו - שרת החוץ ציפי לבני ושר התחבורה שאול מופז. מהצד האחד נמצא מופז, רמטכ"ל ושר ביטחון לשעבר עם רקורד שנוי במחלוקת, ומהצד השני קיימת ציפי לבני, נקיית כפיית אך בעלת רקורד לא מרשים במיוחד.

קולה של שרת החוץ לא נשמע רבות במהלך השנים בהן כיהנה בתפקידה. נראה שהאישה שהחלה את דרכה במוסד (ועל פי דיווחים זרים אף הוכתרה כעובדת מצטיינת), אימצה ללבה את מדיניות השקט וההסתר. אמנם היא מתוארת על ידי כל הסובבים אותה כבעלת טוהר מידות, דבר שבהחלט נדיר בפוליטיקה הישראלית, אך האם יש לה את היכולות הדרושות מראש ממשלה? האם צודק אהוד אולמרט כשהוא מכנה אותה הססנית ובלתי ראויה, או שמא דווקא מכריה שאומרים שאין כמוה מתאימה לתפקיד?

מול אי הוודאות האפשרי ברגעי משבר, נדמה כי שאול מופז הוא מועמד ראוי בהחלט. אך עברו כרמטכ"ל במהלך האינתיפאדה השנייה, ובעיקר במקרה מדחת יוסף, לא מניח לו. יוסף נהרג בקבר יוסף בשכם לאחר שדימם למוות במשך שעות מבלי שחולץ על ידי צה"ל. מעבר לכך, נחשב מופז למי שבמספר פעולות צבאיות לא אחראיות הצית עוד יותר את השטח במהלך האינתיפאדה השניה, גם כרמטכ"ל וגם בשר ביטחון.

בסוגיות הרות גורל מופז הצטייר כמי שעומד על דעתו באופן איתן, עד שהוא משנה אותה ברגע. לפני תוכנית ההתנתקות, אמר מופז כי "לא יוצאים מעזה לא תחת טרור ולא תחת כפייה", אך מהרגע שהתברר ששרון רציני, יצא מופז להגנתו, והפך לאחד מתומכיה העיקריים של התוכנית. אותו המקרה בדיוק אירע סביב גדר ההפרדה, אליה התנגד ולאחר מכן הצטרף כתומך נלהב.

רגע לפני שמסכמים, ניתן לבחון את התייחסותם של השניים לגרעין האירני כדי לעמוד על ההבדלים. לבני מצדדת בתמריצים וסנקציות דיפלומטיות, שרק אם יכשלו יאפשרו פעולה צבאית. מופז לעומתה כבר אמר בעבר כי "פעולה צבאית באירן בלתי נמנעת", והקפיץ את מחירי הנפט לשיא חסר תקדים. אז מי מתאים יותר להיות ראש הממשלה הבא? מי צריך לתפוס את מקומו של אולמרט המודח? הצביעו, הגיבו והשפיעו. עכשיו אפשר גם בווידאו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully