וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "אם הסנקציות יכשלו, ישראל תתקוף"

המועמד לנשיאות ארה"ב אמר את הדברים על תוכנית הגרעין באירן, לאחר ביקורו בישראל. אובמה: "גם מדינות ערב נגד אירן גרעינית"

"בשיחות שקיימתי בישראל עלתה בי התחושה שאם הסנקציות יכשלו, ישראל תתקוף את אירן", כך אמר אתמול (רביעי) המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית ברק אובמה. הוא אמר את הדברים בשיחות סגורות שקיים עם נציגי המפלגה הדמוקרטית בבית הנבחרים האמריקאים לאחר מסעותיו בעולם, כך דיווחו מספר אנשים שנכחו בשיחות לרשת ABC האמריקאית.

אדם נוסף שנכח בפגישה טען כי אובמה אמר שהחדשות הטובות שקיבל בביקורו היו שמדינות ערב מבינות את ההשלכות המסוכנות שיהיו לאירן גרעינית על האזור. "זה ישנה את כל כללי המשחק", אמר אובמה. הוא הוסיף כי מדינות ערב מבינות שתקיפה ישראלית באירן תשפיע לרעה על כל אזור המזרח התיכון. על פי גורמים המקורבים לאובמה, את הדברים שמע בפגישה עם עבדאללה מלך ירדן.

ממטה הבחירות של אובמה נמסר כי "הסנטור אובמה תמיד אמר שאירן חייבת לחסל את תוכניתה הגרעינית. הוא תומך בהפעלת לחץ ישיר ומשותף על אירן, שיגובה על ידי סנקציות משמעותיות. כמו כן, הוא הבהיר שעל אירן להגיע להסכם שיחסל את התוכנית עוד לפני שנשיא חדש יכנס לבית הלבן בינואר הקרוב".

"כל האופציות פתוחות"

בתוך כך, שר החוץ האירני מונשהר מותקי הודיע אתמול שארצו השיבה על חבילת התמריצים שהציעו לה מדינות המערב, בתמורה להשהיית תוכניתה הגרעינית. לדבריו, תגובתה של אירן הייתה הצעה משל עצמה, דבר המחייב שיחות משא ומתן נוספות. ברשת CNN דיווחו כי בניגוד לטענות המערב, מותקי טען שלא נקבע מועד אחרון להגשת תשובתם בסבב השיחות האחרון בין הצדדים. ביום שלישי האחרון, שרת החוץ האמריקאית רייס הזהירה את אירן שלא תתעכב עם תשובה חד משמעית להצעה, ואמרה כי נקבע שתעשה זאת עד שבועיים לאחר סבב השיחות בז'נבה, לפני כשבוע וחצי.

ההערכות שישראל מתכוננת לפעולה צבאית נגד תוכניתה הגרעינית של אירן אינן עניין חדש, והתחזקו לאחרונה לאחר שבחודש מאי האחרון חיל האוויר התאמן, על פי דיווחים זרים, על תקיפה במרחק אלפי קילומטרים. בכירים ישראלים רבים חוששים שארה"ב מרככת עמדתה לגבי אירן משום שהשתיים פתחו בשיחות דיפלומטיות.

כלי התקשורת בארצות הברית רואים בחששות הללו את הסיבה לפגישות הצמרת בין גורמים ישראלים לאמריקאים בשבוע האחרון. שר הביטחון אהוד ברק נפגש עם שר ההגנה האמריקאי רוברט גייטס, עם שרת החוץ האמריקאית קונדוליזה רייס והיועץ לביטחון לאומי סטפן האדלי. בסיום הפגישות הוציא משרד הביטחון הודעה כי "כל האופציות נשארות פתוחות לגבי אירן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully