וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלטי הפרסום חוזרים לנתיבי איילון

הכנסת אישרה בקריאה שלישית חוק המבטל את איסור הצבת השלטים, למרות טענות המשטרה, כי מאז שהוסרו חלה ירידה דרסטית במספר התאונות

הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה שלישית את הצעת החוק של ח"כ יורם מרציאנו (עבודה), המבטלת את איסור הצבת שלטי הפרסומות בנתיבי איילון. בכך תמה הסאגה שהחלה ב-1 בינואר השנה, כשחברות הפרסום נאלצו לכסות את שלטי הפרסומת שלהן מנתיבי איילון בחצות הלילה.

החוק עבר למרות שבתחילת החודש הופיע ערן סדן, מהנדס תנועה ארצי במשטרה, בוועדת הכלכלה ואמר כי "מהשוואת נתוני תאונות הדרכים שהתרחשו בנתיבי איילון במקטע שבין מחלף לה גווארדיה עד מחלף גלילות, בתקופה בה הורדו שלטי החוצות בקטע זה, מצאנו ירידה של 56 אחוז בכמות התאונות ביחס לשנה שעברה, ובהשוואה לארבע השנים האחרונות נמצאה ירידה של 63 אחוז בכמות התאונות".

מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים יאיר דורי אמר, כי כ-80 אחוז מתאונות הדרכים נגרמות כתוצאה מהיסח דעת, וכי ידוע ששילוט גורם להיסח דעת. הוא סייג את דבריו ואמר כי "כרגע לא ברור שיש קשר חד ערכי בין שילוט ותאונות, אך כשיש ספק אסור לקחת סיכון, עד שיוצגו נתוני מחקר השוללים קשר בין השילוט לתאונות דרכים".

עוד בשנת 2006 הורו בתי המשפט להסיר את שלטי הפרסומות מנתיבי איילון, מאחר והם הותקנו בניגוד לחוק השילוט הקיים משנת 1966. ח"כ גלעד ארדן (ליכוד) אמר היום כי "אינני יכול להבין כיצד ניתן לקחת סיכון לפגיעה בחיי אדם, לצורך קידום אינטרסים כלכלים של חברות פרסום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully