וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דורנר: "עיכוב תשלום לניצולים - התאכזרות"

השופטת בדימוס תקפה את החלטת רה"מ לדחות את הדיון במסקנות הוועדה לטיפול בניצולי שואה. ח"כ אריאל: "המדינה מתעללת בניצולים"

"העיכוב בתשלום לניצולים הוא התאכזרות ועוול", כך אמרה היום (רביעי) השופטת בדימוס דליה דורנר בתגובה להודעת משרד ראש הממשלה מאמש לפיה תשלומים יועברו לניצולים רק ב-2009.

ראש הממשלה החליט לדחות את הדיון ביישום מסקנות ועדת החקירה הממלכתית בראשות דורנר לטיפול בניצולי השואה, למושב הבא של הכנסת שיתקיים בעוד יותר משלושה חודשים.

ב"שולחן עגול" המתכנס בשעה זו בכנסת, בכדי לדון על שיתוף פעולה בין הממשלה, המגזר האזרחי והמגזר העסקי, אמר אולמרט כי "דו"ח דורנר הוגש לנו לפני פחות מחודש. קיימנו אתמול דיונים בדבר החלופה הנכונה שתוכל לתת מענה לוועדת דורנר. אנחנו עסקנו בנזקקים והיא עסקה בתיקון העוול ההיסטורי".

"התעלמות הממשלה מההנחיה המפורשת של הוועדה להחיל את המסקנות תוך שלושים יום היא המשכה של התעללות המדינה בניצולים", אמר יו"ר סיעת האיחוד הלאומי-מפד"ל ח"כ אורי אריאל בתגובה להחלטה. אריאל הגיש כבר בשבוע שעבר הצעת חוק שתעגן את כל המלצותיה של ועדת דורנר. הוא ציין כי בכל יום שעובר, הולכים לעולמם עוד כמה ניצולים.

לפני למעלה מחודש הגישה הוועדה את המלצותיה. אחת הסוגיות המרכזיות שבהן עוסק הדו"ח היא העובדה כי למרות שמדינת ישראל ויתרה בשם הניצולים על הפיצויים מגרמניה, והבטיחה לפצות אותם בעצמה, הרי שלמעשה הסכום אותם היא מעניקה לניצולים אלו, נמוך בהרבה מהסכום אותו מקבלים ניצולים אחרים. הוועדה המליצה על העלאת הפיצוי ל-75% מהגמלה הגרמנית. בנוסף המליצה הוועדה על הקמת מרכז שיבדוק את צורכי הניצולים, וידאג לכך שכל ניצול ידע את זכויותיו ויקבל אותן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully