וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרא"פ ולוב: לבטל אישום נשיא סודן ברצח עם

המדינות מאיימות לא לאשר במועצת הביטחון את המשך המנדט של כוח השלום בדרפור, אם לא יבוטל האישום נשיא סודן ברצח עם

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

דרום אפריקה ולוב מנסות לעכב את האישומים של בית הדין הבינלאומי של האו"ם נגד נשיא סודן, עומאר אל בשיר, בגין פשעים נגד האנושות ורצח עם בדרפור. שתי המדינות, החברות במועצת הביטחון, מנסות לקשור בין האישומים לבין המנדט לכוח השלום במדינה. המנדט יפוג ביום חמישי, וייתכן כי לא יחודש אם תובע בית הדין לואיס מורנו אוקמפו ידבוק בהחלטתו להוציא צו מעצר נגד בשיר.

"העולם מפר את ההבטחה כלפי הסודנים"

דו"ח של ארגוני סיוע אפריקאים שפורסם אתמול (שני) קובע כי כוח השלום של האו"ם בדרפור שבסודן נכשל במשימתו להגן על האזרחים באזור, משום שהינו קטן מדי ואינו ממומן כראוי. "הכוח עשוי להפוך להבטחה העולמית האחרונה שמופרת", נכתב בדו"ח, על פי דיווח רשת ה-BBC.

לפי הדו"ח של הקבוצה הנקראת "איגוד דרפור", במשך חצי השנה האחרונה, מאז אושר כוח השלום, הגיעו לדרפור רק שליש מ-26 אלף החיילים שהיו אמורים להגיע. האצבע המאשימה מופנית כלפי המדינות העשירות בעולם וכלפי הממשלה הסודנית, שמונעת מציוד נוסף להגיע לשטחה, למרות טענתה כי אין לה חלק בהרג באזור.

בדרפור מתנהלת מאז 2003 מלחמת אזרחים, בה נוטלות חלק מליציות הג'נג'וויד הפונדמנטליסטיות, שלפי בית הדין פועלות לפי הוראותיו הישירות של בשיר נגד אזרחים מקומיים. המורדים הדרפורים, שרובם לא ערבים, משיבים אש. לפי הערכות בית הדין הבינלאומי בהאג, כ-300 אלף איש נהרגו ברצח עם בפיקודו של בשיר. 2.5 מיליון בני אדם הפכו לפליטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully