וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: הקלות משמעותיות ביחס לפליטים

ארגוני זכויות אדם מברכים על השינוי במדיניות הממשלה החדשה, במסגרתו לא ישלחו יותר ילדי פליטים למתקני כליאה

בצעד דרמטי החליטה הממשלה באוסטרליה בראשותו של ראש הממשלה קווין ראד, לבטל את מדיניותה הקשוחה כלפי מבקשי מקלט מדיני באוסטרליה. המדיניות הנוקשה, שנוסדה על ידי ראש הממשלה הקודם ג'ון הווארד, זכתה לביקורת רבה בעולם ונחשבה מעוררת מחלוקת. התוכנית, שזכתה לכינוי "פתרון הפסיפיק", מנעה ממבקשי מקלט מדיני לנחות על אדמת אוסטרליה ושלחה אותם במקום למתקני כליאה באיים קטנים בפסיפיק.

על פי השינוי שהחליטה הממשלה החדשה באוסטרליה לקיים, ילדים לא יכלאו יותר באותם מתקני כליאה. ומבוגרים שהסבירות היא כי הם אינם מסוכנים יוכלו להישאר במדינה במידה ויעמדו בתנאי הוויזה. לרשויות המדינה עדיין תהיה היכולת לכלוא במתקני כליאה מבקשי עבודה שיגיעו בסירות ויש חשש כי הם מסוכנים.

בארגון אמנסטי בירכו על ההחלטה ואמרו כי המבחן האמיתי של השינויים יהיה בשיחרורם של 380 פליטים שנמצאים כרגע במתקני כליאה. "ההחלטה מחזירה את אוסטרליה למקומה לצד דמוקרטיות מערביות אחרות", אמר דובר הארגון.

השינוי במדיניות האוסטרלית משאיר את ישראל כמעט ולבדה בכל הנוגע ליחס לפליטים במדינות מערביות. בקרוב אמור לעלות לקריאה שנייה ושלישית בכנסת "חוק הפליטים". החוק, כפי שאושר בקריאה ראשונה, קובע כי כל מסתנן לישראל צפוי לעונש של עד חמש שנות מאסר, בין אם הוא פליט או מהגר עבודה. מסתנן ממדינת אויב, ביניהן סודן (שבה נמצא חבל דרפור בו מתנהלת מלחמת אזרחים), יהיה צפוי לשבע שנות מאסר. לפי ההצעה, שאושרה ברוב של 21 נגד אחד, המדינה תוכל להחזיק מסתננים, כולל פליטים, עד 18 יום במעצר מבלי שיובאו לפני שופט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully