וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנסטי: הרעה במצב זכויות האדם בסין

דו"ח של ארגון זכויות האדם קובע כי אף שהמדינה התחייבה לשפר את המצב לקראת המשחקים האולימפיים, המצב הורע. סין מכחישה

מצב זכויות האדם בסין התדרדר במהלך המירוץ הסיני לאירוח המשחקים האולימפיים, שיחלו בעוד 10 ימים, כך קובע דו"ח של ארגון זכויות האדם "אמנסטי". מהדו"ח עולה כי בסין מתקיימים בין היתר "חינוך מחדש דרך עבודה", דיכוי פעילי זכויות אדם ועיתונאים, וכליאה שרירותית.

ממשלת סין לא הגיבה לדו"ח, אך עם זאת, בייג'ינג מכחישה באופן גורף האשמות בנוגע להפרת זכויות אדם, וטוענת כי הרפורמות הכלכליות שביצעה דווקא שיפרו את מצב זכויות האדם במדינה, ואת איכות חייהם של מיליוני סינים.

שיונג ליי, דוברת "ארגון זכויות האדם הסיני", המקושר לממשלה, הכחישה את ממצאי הדו"ח. ליי אמרה לרשת ה-BBC, כי "הדו"חות של אמנסטי תמיד טוענים כי מצב זכויות האדם בסין מחמיר, אך התחושה בקרב רוב הסינים הפוכה". היא הוסיפה כי "אנחנו מודעים לכך שיש כאן בעיות, אבל אנחנו פותרים אותן ומצב זכויות האדם משתפר כל העת".

לאחר שהתבקשה לארח את המשחקים האולימפיים, טענה סין כי היא מתכוונת להעלות את החשיבות של זכויות האדם וחופש העיתונות, ולשפר את שירותי הבריאות והחינוך. אמנסטי טוענת כי ההיפך התרחש. לפי הדו"ח, פעילים סינים נאסרו, אנשים איבדו את בתיהם, עיתונאים עוכבו לחקירה, אתרי אינטרנט נחסמו ונעשה שימוש נרחב במחנות עבודה לאסירים.

מצב זכויות האדם בסין הוא נושא שמטריד את מנהיגי העולם. בתחילת החודש, אישר נשיא צרפת ניקולא סרקוזי כי ישתף בטקס פתיחת המשחקים ב-8 באוגוסט, אך באותה נשימה אמר כי הוא אינו שולל להחרים את האולימפיאדה כמחאה על פעולות סין בטיבט. קאנצלר גרמניה אנגלה מרקל וראש ממשלת קנדה סטפן הארפר אינם מתכוונים להגיע לטקס, ואילו ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון יגיע לטקס הסיום בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully