וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המג"ד מניעלין ייצא לחופשה כפויה

סא"ל עומרי, שצולם עומד סמוך לחייל שירה בפלסטיני כפות, ייצא לחופשה של עשרה ימים. אלוף פיקוד צפון: "האירוע - כשל פיקודי וערכי"

יח"צ - חד פעמי

(וידאו באדיבות בצלם)

בשימוע שהתקיים היום (שלישי) לסגן אלוף עומרי בורברג, מפקד גדוד 71 של השריון, שצולם עומד סמוך לחייל שירה בפלסטיני כפות בכפר נעלין לפני שלושה שבועות, החליט מפקד פיקוד צפון האלוף גדי אייזנקוט, כי המג"ד ייצא לחופשה בת עשרה ימים. עוד קבע האלוף, כי מדובר באירוע חמור המצביע על כשל פיקודי וערכי, זאת למרות טענת המג"ד כי הוא לא התכוון שיבוצע ירי ממשי אלא הפחדה בלבד.

האלוף ציין לזכותו של המג"ד כי דיווח למפקדיו על האירוע מייד לאחריו, ואת העובדה שכינס את מפקדי הגדוד ולקח אחריות למעשיו. חומר החקירה הועבר לפרקליטות הצבאית, שתורה על המשך המהלכים בפרשה. בשבוע שעבר החליטה הפרקליטות לשחרר את החייל היורה.

אתמול דווח כי בדיקת פוליגרף שנערכה , מעלה כי גרסתו של המג"ד, מוטלת בספק וכי גרסת החייל אמינה. את הבדיקה ערכה המשטרה הצבאית החוקרת. המג"ד טען בחקירתו כי בסך הכל הורה לחייל לשקשק בנשקו כדי להפחיד את העצור. החייל שתועד יורה בפלסטיני אמר, כי עשה כך בהתאם לפקודות של המג"ד.

גורמים בסנגוריה הצבאית אמרו בתגובה כי שחרור החייל מעיד כי החוקרים והפרקליט הצבאי הראשי, תת-אלוף אביחי מנדלבליט, קיבלו את גרסתו ולפיה מפקד הגדוד הוא שנתן את הפקודה לירות בפלסטיני, אשרף אבו-רחמה.

התקרית אירעה לפני שלושה שבועות. סרט וידאו שהופץ על ידי ארגון "בצלם" תיעד חייל צה"ל יורה כדור גומי מטווח אפס בפלסטיני, שנעצר בעימותים האלימים בניעלין. בעקבות פרסום המקרה, הורה הפרקליט הצבאי הראשי, תא"ל אביחי מנדלבליט, לפתוח בחקירה.

  • עוד באותו נושא:
  • ניעלין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully