וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה: פיקוח גם על פירות וירקות מחו"ל

ועדת השרים לחקיקה אישרה הצעת חוק לקביעת תקנים בחקלאות. שמחון: "אין סיבה שהצרכן בישראל לא ייהנה מתוצרת חקלאית טרייה"

ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (ראשון) הצעת חוק להסדרת אמות מידה לגידול, ייצור, טיפול ושיווק של פירות וירקות לשוק המקומי. לפי ההצעה, שהגיש שר החקלאות שלום שמחון, גם תוצרת מיובאת תחויב לעמוד באותן אמות מידה. אם הכנסת תאשר את ההצעה, שתוגש בקרוב להכנה לקריאות השונות, ניתן יהיה לקבוע תקני איכות ובטיחות לפירות וירקות.

לדברי השר שמחון, "אין סיבה שהצרכן בישראל לא ייהנה מתוצרת חקלאית טרייה ואיכותית בדיוק באותה רמה ממנה נהנה הצרכן באירופה, הקונה תוצרת ישראלית". במשרד החקלאות מציינים, כי המהפכה העיקרית הטמונה בהצעת החוק היא בעיקרה צרכנית. בכוונת המשרד לחייב את רשתות השיווק והחנויות למיין ולהפריד בין הסוגים של כל ירק או פרי לפי איכותו, ולסמנו בהתאם.

על פי התכנית, ייקבעו ארבע רמות איכות לשיווק: מובחרת, סוג א', ב', ואסורה לשיווק. לטענת משרד החקלאות, העבודה שכיום לא נהוגה ברשתות ובחנויות הפרדת תוצרת על פי איכותה, פוגעת בצרכן, שנאלץ לשלם מחיר אחיד עבור מוצר שאיננו הומוגני מבחינת איכותו.

בנוסף, אישרה היום ועדת השרים את הצעת חוק החלב. זאת לאחר שהושגו הסכמות בין משרד החקלאות למגדלים. מטרת החוק היא לפתח ולייעל את משק החלב בישראל, תוך הבטחת איכות ובטיחות ייצור החלב ושיווקו, וכן להבטיח אספקה סדירה של חלב ומוצריו במחירים נאותים. החוק מקבע את המחיר למגדל עבור ליטר חלב,, דבר שלפי משרד החקלאות מהווה תקדים המבטיח את הרווחיות עבור החקלאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully