וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: השמנה נגרמת בהשפעת חברים שמנים

החוקרים טוענים כי אנשים שנמצאים בחברת שמנים חשים שגם להם מותר להשמין. "הסיבות להשמנה הן סוציולוגיות ולא פיסיולוגיות"

שמנים יכולים להשפיע על חבריהם, ולגרום גם אצלם להשמנה, כך טוענים חוקרים במחקר חדש המוצג בימים אלה. צוות המחקר מכנה את התופעה "השמנה חולנית חקיינית", או "ליישר קו עם החבר'ה" מבחינה קלורית. כך מדווחת רשת ה-BBC.

במחקר, שנערך בידי חוקרים מאוניברסיטת וורוויק ואוניברסיטת ליובן, השתתפו 27 אלף בני אדם מכל רחבי אירופה. החוקרים טוענים כי בחירות של בני אדם הנוגעות למראה החיצוני שלהם, מושפעות מהבחירות של האנשים הסובבים אותם. כך שאם אנשים בסביבתם שמנים, הם חשים שמותר גם להם להיות שמנים.

פרופ' אנדרו אוסוולד מאוניברסיטת וורוויק, טוען כי "ידוע שצריכת הקלוריות הכללית עלתה, אך אין הסבר מדוע אנשים אוכלים יותר". לדבריו, "יש הסבורים שהשמנת היתר נגרמת עקב הוזלת מחירי המזון, אך אם ההשמנה היא תוצאה של כוח קניה גדול יותר, למה אנחנו רואים בעקביות שאנשים עשירים רזים יותר מעניים?". התשובה, לדבריו, היא חברתית. "מחקרים רבים על השמנה, ששמו דגש על אורח חיים חסר פעילות גופנית, פספסו את הנקודה", הסביר. "יש להתייחס אל העלייה בהשמנה כאל עניין סוציולוגי, ולא פיזיולוגי. אנשים מושפעים מהסובבים אותם, הנורמות השתנו וממשיכות להשתנות".

לא כולם מסכימים עם התיאוריה הזו. ד"ר דייויד הלסם, מ"פורום השמנת היתר הלאומי" כינה את המחקר "חצוף". לדבריו, "מגוחך לקשר את ההשמנה לגורמים סוציולוגיים. הגורמים לכך הם הרבה מעבר. אם אתה מוקף באנשים, חברים או בני משפחה, אתה חולק איתם את אותה הסביבה, בה נמצאים כנראה המזונות הלא נכונים".

  • עוד באותו נושא:
  • השמנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully