וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרידמן: ההדלפות לוחצות להגשת כתב אישום

שר המשפטים הגיב הערב לנושא ההדלפות בחקירת רה"מ ואמר כי "כשיוצאים לתקשורת יש תחושה של מחוייבות שצריך להיזהר ממנה"

"ההדלפות והפרסומים עלולים ליצור לחץ על היועץ המשפטי להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה", כך אמר הערב (שבת) שר המשפטים דניאל פרידמן בראיון לתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2. פרידמן הבהיר כי אינו יודע מי הדליף לתקשורת את חומרי החקירה בנוגע למעטפות הכסף שמסר לכאורה איש העסקים מוריס טלנסקי, אך הוסיף כי לדעתו ההדלפות אינן בריאות.

"התופעה של ההדלפות צריכה להיבדק על ידי מערכות האכיפה וזה לא נעשה", אמר. פרידמן דיבר בתוכנית על רקע חילופי ההאשמות בינו לבין חברי כנסת שונים שמבקרים את הרפורמות אותן הוא מנסה להעביר, והביקורת הרבה המופנית כלפי מערכת המשפט.

כשנשאל בראיון לגבי הישארותו של אולמרט בתפקידו על רקע החקירות הפליליות נגדו, ענה פרידמן כי "ראש הממשלה הוא דמות פוליטית נבחרת והרחקתו תשבש לגמרי את המערכת, צריך לחשוב איך זה ישפיע ולחשוב הלאה". הוא הוסיף כי אין מתפקידו להגיד לאולמרט להשעות עת עצמו. "עלינו להיזהר במתן אפשרות לתביעה שלפעמים טועה ולמשטרה שיכולות, על ידי פתיחת חקירה, להדיח ראש ממשלה", אמר.

לצד השאלות הפוליטיות, התייחס פרידמן גם לעסקת השבויים עם חיזבאללה, אליה התנגד לאורך כל הדרך. לטענתו, בדרך לעסקה במסגרתה הושבו לישראל ארונותיהם של אהוד גולדווסר ואלדד רגב, ובתמורה הושבו ללבנון גופות רבות של מחבלים וחמישה מחבלים חיים, ההתנהלות לא הייתה נכונה. "הממשלה לא עשתה בעניינים האלה הסכמים מוצלחים", טען.

"לא קיבלו אף הצעה שלי בברכה"

כשנתבקש להגיב על הצעתו להפריד בין סמכויות היועץ המשפטי לממשלה לבין התובע הכללי, הצעה שזכתה לביקורת רבה בין חברי הכנסת, אמר פרידמן כי ההצעה לא נכתבה ביום אחד. לטענתו, אין ההצעה נועדה לפגוע בסמכויותיו או בתפקידו של היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז. "העבודה על המסמך הסתיימה וזה הזמן לדיון ציבורי", אמר. בנסיון להסביר את מהות ההצעה, אמר פרידמן כי קיים שינוי מהותי בנושא משום שבתפקידים מאליהם קיים ניגוד עניינים.

פרידמן עומת עם הטענה כי בעצם אמירותיו, הוא הפך את הביקורת על בית המשפט העליון ללגיטימית. לטענתו, "האמון בבית המשפט העליון התדרדר עוד לפני המינוי שלי. זה תהליך נמשך, השירות שהאזרח מקבל מבתי המשפט הוא בעייתי".

על אף קרבתו לאולמרט, שר המשפטים ציין בראיון כי גם אם אולמרט ישעה את עצמו, הוא לא יפרוש מתפקידו כל עוד הממשלה קיימת. אך למרות תחושת השליחות, פרידמן ציין כי מאז שנכנס לתפקיד לא הפסיקו להשמיץ אותו. "אלוהים יודע כמה אני אשמח לחזור הביתה, לחיים היותר שקטים שהיו לי", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully