וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן מאשרת: ברשותנו 6,000 צנטריפוגות

לדברי נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד שש המדינות המנהלות מגעים להפסקת תוכנית הגרעין נתנו את אישורן להפעלת הצנטריפוגות

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד אומר כי למדינתו יש כיום 6,000 צנטריפוגות להעשרת אורניום. בכך מודה אירן למעשה לראשונה כי הכפילה את מספר הצנטריפוגות שברשותה. לדבריו הגמישו שש המעצמות את דרישותיהם מאירן ואישרו את הקמתן של הצנטריפוגות.

בקול ישראל דווח כי חבר הכנסת והאלוף במילואים יצחק בן ישראל (קדימה) אמר כי אם ישראל לא תתקוף את אירן היא תסכן את ביטחונה, לדבריו הזמן פועל לרעת ישראל והיא תאבד את כוח ההרתעה שלה אם אירן תצליח לסיים את פיתוח תוכנית הגרעין שלה, הדברים נאמרו בתגובה לדבריו של ראש המוסד לשעבר אפרים הלוי בראיון למגזין "טיים", שבו אמר כי תקיפה באירן עלולה להשפיע לרעה על ישראל ועל האזור כולו במשך 100 שנים. הלוי לא שלל לגמרי תקיפה באירן אך אמר כי זו צריכה להיות המוצא האחרון.

בתוך כך אמר אמש (שישי) המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית ברק אובמה כי על אירן לפעול במהירות ולקבל את חבילת התמריצים הכלכליים והטכנולוגיים שהוצעה לה על ידי ששת המעצמות בתמורה להפסקת העשרת האורניום. במסיבת עיתונאים משותפת עם נשיא צרפת ניקולא סרקוזי בפריז אמר אובמה כי אל לאירן להמתין בחירת הנשיא האמריקאי הבא. לדבריו, הלחץ על אירן רק יילך ויגבר.

ראש הממשלה אהוד אולמרט העריך כי בתוך כשנתיים אירן תוכל לייצר פצצה גרעינית. בפגישה שערך עם אובמה לפני יומיים, אמר אולמרט כי על פי הערכת ישראל, עד סוף 2009 או תחילת 2010 יהיו בידי אירן את כל המרכיבים לייצור הפצצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully