וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: חזייה לא מתאימה עלולה להזיק לשד

בזמן פעילות ספורטיבית השדיים נעים בכל הכיוונים, אבל רוב החזיות מגבילות רק תנועה אנכית. רצועות עדינות בשד עלולות להימתח

נשים שלובשות חזייה לא מתאימה עלולות לגרום נזק לשדיהן. כך מזהירים חוקרים. באתר ה-BBC דווח כי הצוות שחקר את הביומכניקה של החזה באוניברסיטת פורטסמות' אמר שתמיכה חלשה מדי עלולה לגרום למתיחתן של רצועות עדינות בשדיים.

לדברי החוקרים, בזמן פעילות גופנית, השדיים נעים בכיוונים שונים עד ל-21 סנטימטרים, אבל רוב החזיות מגבילות רק תנועה אנכית. הם הוסיפו כי גופיות ספורט קצרות לא מספקות תמיכה מספקת.

הצוות בדק כחמישים דגמים של חזיות על מאות נשים במהלך שלוש שנים. "לנשים רבות יש העדפות נחרצות בנוגע לסגנון חזייה מסוים והן לא מוכנות אפילו להסתכל על משהו שלא נראה כמו הסוג שהן רגילות אליו", אמרה וונדי הדג'ר, אחת מהחוקרות.

"בחזיות ספורט למשל, נשים רבות לא יקנו חזייה שדומה לחזייה בה הן משתמשות באופן שגרתי ונסגרת מאחור. הן חושבות שאם לא לובשים אותה כמו גופיית ספורט, זו לא באמת חזיית ספורט", הוסיפה הדג'ר. היא הסבירה כי "זה לא נכון. חזיות רבות נסגרות מאחור כמו חזייה רגילה אבל תומכות בצורה טובה מאוד".

גם ההרגל משפיע על בחירותיהן של נשים. "יש סטיגמה חברתית לגבי מידות מסוימות. נשים רבות לא רוצות להיראות קטנות או גדולות מדי וקונות חזייה לא מתאימה כדי להיראות בגודל שהן חושבות לנורמלי", אמרה הדג'ר. "אחרות לא מודעות לכך שהן לובשות חזייה לא מתאימה. הן שוכחות שגודל וצורת החזה משתנים והן צריכות לשנות את החזייה בהתאם, מספר פעמים במהלך חייהן הבוגרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully