וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: "חקירת קצב מוצתה עד תום"

זאת בניגוד לטענת הפרקליטות, כי העיכוב בתיק נובע מהצורך בהשלמות חקירה. "לא התקבלה פנייה מהפרקליטות בנושא"

היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז ופרקליטות המדינה פירסמו היום (חמישי) הבהרות לגבי העיכוב המתמשך בהחלטות לגבי תיק נשיא המדינה לשעבר משה קצב. אחת הסיבות המרכזיות לעיכוב הנה החלפת ראש צוות הפרקליטים המטפלים בתיק, עו"ד אירית באומהורן מפרקליטות מחוז ירושלים.

מלבד החלפת ראש צוות הפרקליטים, הוסבר כי כניסתו לתפקיד של פרקליט המדינה משה לדור הביאה גם היא לעיכוב בקבלת ההחלטות. במכתב נטען כי לאחר שהחליט משה קצב לכפור בעבירות במסגרת עסקת הטיעון, היה על הפרקליטות לקיים השלמות חקירה נוספות לקראת קבלת ההחלטה האם להגיש כתב אישום נגדו. על אף העיכובים, מבטיחים בפרקליטות להגיע להחלטות לגבי התיק קרוב ככל האפשר.

עם זאת במשטרה מבהירים, כי החקירה בעניינו של הנשיא לשעבר הסתיימה וכי תיק החקירה הועבר לפרקליטות, לפני כשנה וחצי. מאז, אומרים במשטרה, לא נתקבלו כל פניות מהפרקליטות לביצוע השלמות חקירה בתיק וזאת למעט השלמות טכניות שכבר בוצעו. עוד ציינו, כי מבחינת משטרת ישראל, החקירה מוצתה עד תום, ממצאי החקירה בתיק אף פורסמו בעבר ולא נדרשות עוד השלמות חקירה כלשהן.

דיונים בפרקליטות על כתב אישום חדש

מאז החליט קצב לבטל את עסקת הטיעון בחודש אפריל, מתקיימים דיונים בלשכת מזוז ובפרקליטות על כתב האישום החדש. עיקר ההתלבטות היה אם להאשים את קצב במעשה מגונה בכוח או להחזיר לכתב האישום את מקרי האונס. בימים האחרונים התפרסמו בתקשורת ידיעות שונות לפיהן החליטה הפרקליטות להאשים את קצב באונס.

טיוטת כתב האישום המקורי נגד קצב כללה מעשים מגונים בכוח, בעילה אסורה תוך ניצול מרות ביחסי עבודה, הטרדת עד, הטרדה מינית, מרמה והפרת אמונים וכן אונס. העבירות בטיוטת כתב האישום נגעו לשלוש נשים בנוסף לעובדת משרד התיירות, בהן א' מבית הנשיא שתלונתה התחילה את הפרשה. בכתב האישום שהוגש במסגרת עסקת הטיעון נמחקו עבירות המין החמורות. נותר בו סעיף של מעשים מגונים תוך ניצול מרות ביחסי עבודה, שנגע לעובדת משרד התיירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully