וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: מחצית מהעולים החדשים הופלו בביה"ס

ממחקר חדש של של ג'וינט ישראל עולה כי תחושת הזהות הישראלית של העולים בעלייה, אך הם אינם מרוצים ממערכת החינוך

כחצי מהעולים החדשים מחבר העמים בעשר השנים האחרונות ציינו כי ילדיהם חוו יחס משפיל ומפלה בבית הספר. כך עולה ממחקר חדש ומקיף של הג'וינט. במחקר, שפורסם היום (חמישי), נבדקו 1,025 עולים המייצגים אוכלוסיה של 730 אלף בני אדם מעל גיל 18, שהגיעו לארץ בין השנים 1990-2005. במסגרת המחקר נבחנה השתלבותם של העולים בין היתר בתחומי רכישת השפה העברית והשימוש בה, זהותם הישראלית היהודית והרוסית של העולים, השתלבות בתעסוקה, השתלבות בחברה ובקהילה והשתלבות בצה"ל.

מתוצאות המחקר עולה כי קיימת מגמת עלייה בתחושת הזהות הישראלית של העולים ככל שהם נמצאים יותר שנים בארץ. הדבר מאפיין את כל קבוצות הגיל ללא הבדל דת, ונכון במיוחד בקבוצת הגיל 18-29, בה הזהות הישראלית התגלתה לתחושתם כדומיננטית. תחושת הזהות הישראלית תופסת את מקום תחושת הזהות הרוסית ההולכת ונחלשת אצל חלק משמעותי מהם.

במחקר נבדק גם יחסם של העולים החדשים למערכת החינוך בישראל. התוצאות מראות כי קיים יחס הפוך בין השכלת ההורה לשביעות רצונו מהמערכת - ככל שרמת השכלתו של ההורה גבוהה יותר, כך נמוכה יותר שביעות רצונו מהחומר שלומדים ילדיו במערכת החינוך.

מבחינת אפליה במערכת החינוך, כ-36% מהעולים ההורים לילדים עד גיל 18 מדווחים על יחס מפלה של המורים כלפי ילדיהם. 46% מציינים כי ילדיהם חוו יחס מפלה מחבריהם ללימודים שאינם ממדינות חבר העמים לשעבר.

מנכ"ל ג'וינט ישראל, ארנון מנטבר, אמר כי "המחקר מצביע על המקומות הבעייתים עליהם צריכים להפנות זרקור כמו בני נוער שנפגעו מתהליך המעבר לישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully