וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלך לעולמו עמוס בן גוריון

עמוס בן גוריון, בנו של רה"מ הראשון, לחם בצבא הבריטי, שירת כסמפכ"ל המשטרה וכמנכ"ל אתא. היום תתקיים הלוותו

ביום שלישי נפטר עמוס בן גוריון, בנו השני של ראש הממשלה הראשון של ישראל, דוד בן גוריון. בן גוריון שימש כסמפכ"ל המשטרה וכמנכ"ל אתא. היום בשעה 18:00 תתקיים הלוויתו בקיבוץ עינת, בהשתפותו של מפכ"ל המשטרה דודי כהן.

בן גוריון נולד בשנת 1920, וגדל בתל אביב. במהלך מלחמת העולם השנייה התנדב לצבא הבריטי, ונפצע במהלך שירותו. האחות מרי שטיפלה בו בבית החולים הצבאי האירי בו אושפז, הפכה לימים לאשתו.

במלחמת העצמאות שימש כמפקד נפת פתח תקווה - ראש העין במשטרה. כעבור זמן מה הוא מונה למפקד מחוז תל אביב ואחר כך לסמפכ"ל המשטרה. לאחר פרישתו מהמשטרה, שימש כמנכ"ל חברת הטקסטיל "אתא".

בשנת 1955 נקשר שמו של בן גוריון בפרשת שחיתות שחשפה "שורת המתנדבים", תנועה חברתית של חבריה נמנו אליקים העצני ופרופ' ישעיהו ליביביץ'. התנועה פרסמה ספר בשם "סכנה אורבת מבפנים", שבה הוחשד עמוס בן גוריון בקשרים לא תקינים עם אנשי עסקים.

החוברות האשימו את בן גוריון ביחסים קרובים עם שני בעלי הון. הראשון שבהם היה שותפו העסקי, שייקה ירקוני, שנגדו התנהלה חקירה פלילית בנוגע למעשי רמייה באירס"ו (חברה שעסקה בהחזרת כספי נרצחי השואה), שנטען כי בן גוריון הביא לסגירת תיקו המשטרתי. השני היה שלום ליגום, שבן גוריון התגורר תקופה ארוכה בדירתו המפוארת בהרצליה ונלווה אליו ב"הזדמנויות שונות של בידור ובילוי". עמוס בן גוריון הגיש תביעת דיבה נגד "השורה", וזכה בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully