וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאידמק: "המשטרה לא יודעת איך לרדת מהעץ"

איש העסקים נחקר בחשד להלבנת הון בבנק הפועלים. "החוקרים רואים את הדברים כמוני, אך מנסים להצדיק את הכרזותיהם"

איריס דומאני

(צילום: איריס דומאני, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

איש העסקים ארקדי גאידמק שב ונחקר היום (שלישי) ביחידה למלחמה בפשיעה בינלאומית בפתח תקווה. הוא נחקר בחשד להלבנת הון בפרשת "בנק הפועלים" בתל אביב.

לאחר החקירה אמר גאידמק כי "זה כל הזמן אותו דבר. הם שואלים מדוע אחד משותפיי לשעבר קנה מפעל בהולנד, השאלות חוזרות על עצמן כבר כמה שנים. זה מגוחך וכל המדינה צוחקת עכשיו. אמרתי להם שמה שהם עושים לא טוב לתדמית המשטרה".

לדברי גאידמק, אנשי המשטרה "רואים את הדברים כמוני". עם זאת, "אין להם מושג איך לרדת מהעץ הגבוה עליו טיפסו. הם הכריזו לפני כמה שנים שמדובר בפשע הכלכלי הכי גדול בהיסטוריה האנושית, אז עכשיו הם צריכים להצדיק את ההכרזה הזו. רק אמרתי להם שלעולם לא אתן להם לרדת מהעץ הזה. לעולם, לעולם, לעולם".

עובדי הבנק סייעו

המשטרה חושדת כי גאידמק העביר כ-450 מיליון שקל מחשבון ב"בנק הפועלים" לחו"ל בשנת 2000, מבלי שהדבר דווח לבנק ישראל על ידי אנשי "בנק הפועלים", כנדרש. לפי החשד, עובדים ב"בנק הפועלים" סייעו לגאידמק להעביר את הכספים לחו"ל. חשד זה מבוסס על דו"ח חקירה שביצע בנק ישראל. הפרקליטות מוסיפה כי עובדי "בנק הפועלים" חשודים שסייעו לגאידמק להסתיר את אחזקותיו בנכסים פיננסיים נוספים.

על פי תביעה אזרחית שהוגשה באפריל האחרון, גאידמק ניהל מספר חשבונות נאמנות ב"בנק הפועלים". מבדיקה של בנק ישראל עלה כי בידיעת בכירים בבנק, החשבונות נוהלו באופן שנועד להסתיר את העובדה שגאידמק הוא בעליהם. הפרקליטות מציינת, לפי חקירת בנק ישראל, כי בכירים ב"בנק הפועלים" אף התחייבו להזהיר את גאידמק במקרה שיקבלו צו שיפוטי הדורש לגלות מידע על חשבונותיו וטענה כי הוא אכן הוזהר ב-17 ביולי 2002.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully