וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאלת היום: אמינות טלנסקי נשברה?

בימים האחרונים מוצא את עצמו האיש עם המעטפות לא אחת עם המכנסיים למטה. אפשר לבסס על עדותו כתב אישום? הדעה שלכם

איש העסקים משה טלנסקי, העד מרכזי בפרשת "מעטפות הכסף" של אולמרט, לא ידע מה מצפה לו. בימים האחרונים הוא עומד תחת חקירה מתישה מטעם סוללת עורכי הדין המשומנת של ראש הממשלה. עדותו תכריע במידה רבה את הכיוון שאליו תלך הפרשה כולה. פרקליטי אולמרט יודעים זאת, והם הסירו את הכפפות.

לכל אורכה של החקירה מנסים עורכי דינו של אולמרט לערער את אמינותו של העד, ונדמה שהם הצליחו בכך, לפחות חלקית. הם גרמו לו להודות כי מסר פרטים לא נכונים בחקירתו, והוציאו מפיו עדויות סותרות על חלקו בפרשה. על שאלות רבות ענה הנחקר "אני לא יודע" או "אני לא זוכר". הם אף הצליחו לחלוב מטלנסקי הודאה שבחקירתו במשטרה אמר דברים שלא התכוון להם.

עורכי הדין טוענים כי מדובר באדם שקרן ולא אמין בעליל. "התמונה שנחשפה בחקירה עד כה היא תמונה עגומה, קשה או מזעזעת, בקשר לדמות הזו של העד הזה, מבחינת הקלות שבה הוא מוסר גרסאות וחוזר מהן על דוכן העדים בבית המשפט תחת אזהרה", הצהירו.

מנגד יוצא טלנסקי להגנת שמו הטוב. לדבריו, הוא אמר דברים שלא התכוון אליהם מאחר שחש מבולבל מאופן החקירה, מהציבוריות שבעניין ומפחד החוקרים. "הרגשתי שחוקרי המשטרה מצמידים אקדח לרקתי", אמר. גם כלפי הפרקליטים לא חסרות לו טענות. "חתכת בי בבשר החי", אמר לעו"ד אלי זוהר. "אתה מנסה להציג אותי כרשע. הבוקר בעיתון קראו לי שקרן פתולוגי. זה עניין פרטי ואין לזה קשר לתיק. כל מה שעשית עד עכשיו היה בשביל להרוס את שמי הטוב".

אז מיהו ומהו העד טלנסקי? שקרן? מבולבל? או פשוט פחדן? האם החקירה הנגדית מקטינה את הסיכוי להגשת כתב אישום נגד אולמרט, או שהסיכויים של ראש הממשלה לצאת בשלום מהפרשה עדיין נמוכים? הדעה שלכם, עכשיו גם בווידאו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully