וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלנסקי התייצב שוב על דוכן העדים

חקירתו הנגדית של עד המפתח ב"פרשת המעטפות" נכנסה ליומה הרביעי. פרקליטו של אולמרט: "זה לא עד שאפשר לבסס עליו כתב אישום"

משה (מוריס) טלנסקי, עד המפתח בפרשת "מעטפות הכסף" של ראש הממשלה אהוד אולמרט, התייצב היום (שני) על דוכן העדים, להמשך חקירתו הנגדית. בכך נכנסה החקירה בבית המשפט המחוזי בירושלים ליומה הרביעי.

בחקירתו אתמול נדחק טלנסקי לפינה, כאשר עורכי דינו של אולמרט גרמו לו להודות שבחקירתו במשטרה אמר דברים שלא התכוון להם, בלחץ החוקרים. "הרגשתי שחוקרי המשטרה מצמידים לי אקדח לראש והייתי מאוד מבולבל בחקירה ופחדתי מהחוקרים", אמר טלנסקי בעדותו.

בתום הדיון אמר פרליטו של אולמרט, עו"ד אלי זהר, כי "כל מי שהיה באולם שמע את הבלבול בעדותו של טלנסקי. זה לא עד שאפשר לבסס עליו כתב אישום".

"הייתי תחת לחץ"

במהלך החקירה אתמול הקרין עו"ד אלי זהר, פרקליטו של רה"מ, קטעים קצרים בני 15-10 שניות מחקירתו של טלנסקי ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה). לאחר הקרנת כל קטע כזה, שאל זהר את טלנסקי האם הדברים שנאמרו על ידו באותו קטע הם אמת או שקר. ניכר, כי שיטת חקירה זו בלבלה את טלנסקי, והוא הרבה להשיב "אני לא יודע" או "אני לא זוכר".

באחד הקטעים שהקרין זהר, סיפר טלנסקי על שיחת טלפון שקיבל מאולמרט בחג הפסח לפני שלוש או ארבע שנים (לדברי טלנסקי, הוא אינו זוכר את השנה המדוייקת). בשיחה אולמרט ביקש ממנו שילווה לו כסף לצורך נסיעה לחו"ל. טלנסקי מספר לחוקרים שהוא משך מהבנק סכום של 72,500 דולרים, מתוכם נתן לאולמרט 10-15 אלף דולר. לאחר הקרנת קטע חקירה זה שאל עו"ד זהר את טלנסקי: "האם דיברת אמת כאן?" טלנסקי השיב לו: "לא. הייתי תחת לחץ, פחד ובלבול".

לאחר מכן הוסיף טלנסקי "לא נתתי לאולמרט עשרת אלפים דולר. נתתי לו יותר, נתתי לו את כל ה-72,500 דולר שמשכתי מהבנק". לדברי טלנסקי, אולמרט אמר שהוא צריך לנסוע ואין לו כסף, לכן הלך למשרדו ונתן לו שם את הכסף. בשלב זה נזפה השופטת מוסיה ארד בעו"ד זהר ואמרה לו כי עליו להיות יותר ספציפי בחקירתו וכי הקרנת הקטעים הקצרים ונטולי ההקשר מהחקירה מבלבלת לא רק את העד, אלא גם את כל הנוכחים בדיון. בשלב זה שאל עו"ד זהר את טלנסקי: "אז בלחץ החקירה המצאת סיפור?" טלנסקי: "כן. הייתי תחת לחץ. כמו אותו הלחץ שהרגשתי כשקראתי בעיתון שאמרת שתמחץ אותי".

"זקן קיבלה כסף מהרבה אנשים"

בהמשך החקירה, הקרין זהר קטע בו נשאל טלנסקי ע"י החוקרים מדוע, אם אמר שנתן לאולמרט רק עשרת אלפים דולר, ברישומיה של שולה זקן נרשם שהוא נתן לו 72,500 דולר. לכך משיב טלנסקי לחוקריו: "מה ששולה אומרת זה 'בובע מייסעס' (סיפורי סבתא, ביידיש). היא קיבלה כסף מהרבה אנשים... אז היא כתבה".

מהדיון עולה, כי ביומנה של שולה זקן, ראש לשכתו לשעבר אולמרט, נכתב בין היתר: "טלנסקי הביא 72,500 דולר. נתתי לאולמרט 7,500 והשאר למסר".

טלנסקי סיפר: "אולמרט אמר לי להביא שבעים אלף דולר. אמרתי לו 'אתה משוגע? אני לא אביא לך 70 אלף'. הוא אמר לי שהוא יוצא לחופשה ושהוא יחזיר לי את הכסף".

עורך דינו של טלנסקי, ז'ק חן, אמר לוואלה! חדשות, כי אין להתייחס לסתירות לכאורה העולות בין הגרסה שמסר טלנסקי בחקירת המשטרה לבין זו שעולה בעדות בחקירת הנגד. לדבריו, "בסופו של דבר העדות שניתנת במשפט, היא שקובעת".

במהלך עדותו בחקירת הנגד נראה טלנסקי מוטרד מאוד. פעמים רבות הוא הניח את ידיו על ראשו והרבה לבקש מהשופטים הפסקות, בשל צום י"ז בתמוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully