וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בראון: "נצמצם את מספר הכוחות בעירק"

במהלך ביקור פתע בעירק, ראש הממשלה הבריטי סירב להתחייב על מועד בו תחל נסיגת הכוחות. הערב הוא נחת בישראל

ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון הודיע היום (שבת) כי בכוונת בריטניה לצמצם את מספר החיילים בעירק. במהלך ביקור פתע שערך בראון בעירק, הוא סירב להתחייב למועד ברור בו תחל נסיגת הכוחות הבריטים מהמדינה מוכת הקרבות.

בתום פגישתו עם ראש ממשלת עירק, נורי אל-מלקי, בראון הביע אופטימיות מהתייצבות המצב הביטחוני בעירק והוסיף כי "חל מפנה משמעותי במדינה". בראן הדגיש כי בריטניה תמשיך לאמן כוחות עירקים ואף תמשיך לשהקיע בכלכלה העירקית. במהלך השבוע, הודיעה בריטניה כי תשלח לעירק 120 חיילים נוספים לאימון כוחות הביטחון העירקים

בסביבות 4,000 חיילים בריטים מוצבים כעת בעירק, בעיקר סביב העיר בצרה. הכוחות הבריטים העבירו לפני כחצי שנה את השליטה בתוך העיר בצרה לכוחות העירקים, אך עדיין מוצבים בפאתי העיר. פרשנים העריכו כי הודעתו של בראון נובעת מנסיון נואש מצידו לזכות באהדה ציבורית, נוכח השפל בשיעורי התמיכה בו. נוכחות הכוחות הבריטים בעירק שימשה בשנים האחרונות גרמה להתנגדות ניכרת מצד הציבור הבריטי להמשך שלטון הלייבור במדינה.

בתוך כך, בראון הגיע הערב לביקור בישראל וברשות הפלסטינית. הוא צפוי להיפגש עם ראש הממשלה אהוד אולמרט ולהביע את מורת רוחו על אישור בניית יחידות דיור במזרח ירושלים. במקביל, הוא יפגוש את יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן בבית לחם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully