וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר בארה"ב: שוויון בין אובמה למקיין

לפי סקר מכון "ראסמוסן", כל אחד מהמועמדים נהנה מ-46% תמיכה. ביום שלישי יגיע המועמד הדמוקרטי לביקור בישראל

שוויון בין שני המועמדים לנשיאות ארצות הברית: לפי סקר חדש של מכון "ראסמוסן" שפורסם אמש (חמישי), הן המועמד הדמוקרטי ברק אובמה והן המועמד הרפובליקני ג'ון מקיין נהנים מ-46% תמיכה כל אחד. מאז הסתיימו הפריימריז למועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות, לפני כחודש וחצי, לא היה קרב כה צמוד בין שני המועמדים ברמה הארצית.

לפי סקרי "ראסמוסן", שנערכים מדי יום ברחבי ארה"ב, בשבועות האחרונים עמד הפער בין המועמדים על כ-2% עד 6% לטובת אובמה. עם זאת, בכל התקופה נהנה מקיין משיעורי אהדה גבוהים מאוד. כך, למשל, לפי הסקר שפורסם אתמול, 56% מהבוחרים מתייחסים אליו באהדה. זאת לעומת 54% מהבוחרים שמתייחסים לאובמה באהדה.

אובמה ייפגש עם אולמרט

ביום שלישי הקרוב צפוי אובמה להגיע לביקור בישראל, במהלכו הוא ייפגש עם ראש הממשלה אהוד אולמרט ועם שרת החוץ ציפי לבני. הביקור ייערך במסגרת סיור במזרח התיכון ובאירופה, שיכלול את המדינות ירדן, עירק, צרפת, גרמניה ובריטניה.

בהצהרה שפורסמה מטעמו של אובמה לקראת הביקור המתוכנן נאמר כי "תהיה זו הזדמנות חשובה עבורו להחליף דעות עם מנהיגי המדינות הללו על נושאים חיוניים לביטחון הלאומי של ארה"ב ולהתייעץ איתם לגבי האתגרים המשותפים שעומדים בפנינו".

נראה כי באמצעות ביקורו, ינסה אובמה להדוף את הביקורת של יריביו הרפובליקנים נגדו, לפיה אין לו ניסיון בענייני חוץ וביטחון. בנוסף, פרשנים פוליטיים מעריכים שבאמצעות עצירתו בישראל הוא מקווה להרגיע חלק מהבוחרים היהודים בארה"ב, שחוששים כי לא יהיה תקיף דיו כלפי אירן.

בתוך כך, עיתון ה"ניו-יורק טיימס" דיווח היום כי לרשות המטה של הסנאטור הדמוקרטי עומדים כ-300 יועצים שונים בענייני חוץ. מדי בוקר הוא מקבל מהם עדכון על ההתרחשויות החשובות בעולם וכן סדרה של שאלות שהוא עשוי להישאל בראיונות ובאסיפות בחירות, בצירוף תשובות מומלצות. נראה, כי בעקבות המלצת יועציו הוא חזר בו השבוע מהצהרה ששיחרר בעבר, לפיה ירושלים תישאר מאוחדת במסגרת הסדר קבע בין ישראל לפלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully