וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין הבדל בין דם ישראלי לדם אירני"

שר התשתיות בן אליעזר, המבקר בטורקיה, ביקש מעיתונאים מקומיים להעביר את המסר לשר החוץ האירני, איתו ייפגשו מחר

שר התשתיות בנימין בן אליעזר נפגש באנקרה עם שר נחוץ הטורקי עלי בבג'אן. לפני הפגישה, בתדרוך לעיתונאים מקומיים, ביקש השר להעביר מסר לשר החוץ האירני, הצפוי לבקר מחר באנקרה. "תגידו לו שדיברתם עם שר בכיר בקבינט הישראלי, שאמר שישראל תתגבר על האיום האירני ותדע להגן על עצמה מפני כל מתקפה", ביקש מהם. הוא הוסיף: "הדם של כולנו זהה – אין הבדל בין הכאב של ילד אצלנו לכאב של ילד אצלכם. אין הבדל בין הדם של אנשינו לדם של אנשיכם".

גם במהלך הפגישה עם בבג'אן התייחס בן אליעזר לנושא האירני. הוא אמר כי אירן "מסוכנת ליציבות האזורית ובמיוחד למדינות האיסלמיות. קרבתה ליכולת גרעינית בעייתית מאוד - אך ישראל תתגבר על כל איום". הוא אמר כי לדעתו, מי שצריך לדאוג אף יותר מישראל הן המדינות שיפגעו ראשונות מאירן גרעינית, שהן לדבריו מדינות איסלם סוניות, מדינות המפרץ הפרסי וצפון אפריקה ואף מדינות אירופה. "העולם צריך להפסיק לדבר בדואליות כלפי אירן", קבע. "לא ייתכן שהמדינות המאיימות עליה ביום הן אלו הסוחרות עמה בלילה".

בן אליעזר הודה לטורקיה על תיווכה במגעים בין ישראל לסוריה. "בשם העם בישראל ובשם הממשלה, אני מעביר מסר של הערכה רבה לטורקיה על מאמציה להשכנת שלום באזור ועל דחיפתה לדו קיום עם סוריה שחשיבותו גדולה ביותר", אמר. "כאיש צבא לשעבר יודע אני כי פתרון צבאי הוא אינו הפתרון". עוד הוסיף כי "העם בישראל מוכן לשלם מחיר עבור השלום עם סוריה, ואנו יודעים את המחיר הדרוש, ובלבד שהשלום יהיה שלום אמת המבוסס על יציבות ודו קיום".

השר, שהגיע לטורקיה כדי לקדם את נושא מסדרון התשתיות בין ישראל לטורקיה, אמר כי "פרויקטים כלכליים אזוריים שכאלה יכולים לקדם משמעותית את היציבות והשלום במזרח התיכון. אני דוחף ליצירת לפרויקטים משותפים עם ירדן, עם הפלסטינים וכמובן עם מצרים, שזה מכבר החלה בהזרמת הגז הטבעי לישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully