וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדווסר ורגב יובאו היום למנוחות

שנתיים לאחר חטיפתם ייחסתם הגולל על הפרשה. הלווייתו של אהוד גולדווסר תתקיים ב-10:00 בנהריה. אלדד רגב ייטמן בחיפה ב-14:00

לאחר למעלה משנתיים, יובאו היום (חמישי) למנוחות החיילים החטופים רב סמל אלדד רגב ורב סמל ראשון אהוד גולדווסר, שהוחזרו אתמול לישראל משבי חיזבאללה בלבנון. הלוויתו של אהוד גולדווסר תתקיים בשעה 10:00 בבית העלמין הצבאי בנהריה, בשעה 14:00 תצא הלוויתו של רגב מביתו שברחוב יששכר בקריית מוצקין אל בית העלמין הצבאי בחיפה.

מועד ההלוויות נקבע לאחר שצה"ל השלים אתמול את זיהוי שתי גופות החיילים החטופים. בתום הזיהוי קבעו הרב הצבאי הראשי אבי רונסקי וקצין רפואה ראשי תא"ל נחמן אש, כי השניים הינם חללים. השניים הועלו בדרגה. ראש האגף למשאבי אנוש, האלוף אלעזר שטרן ואלוף פיקוד מרכז גדי שמני הגיעו לבתי המשפחות, ומסרו להם את ההודעה.

גורמים בחיל הרפואה אמרו הבוקר כי ממצאי בדיקת הגופות תואמים את הדו"ח הרפואי שנכתב מיד לאחר החטיפה ביולי 2006. על פי הדו"ח, אחד מהחיילים נהרג במקום ואילו והשני נפצע באורח אנוש וקלושים הסיכויים שיחיה אם לא קיבל טיפול רפואי מידי.

אמש התייחדו בני משפחות גולדווסר ורגב עם זכר יקירהם בטקס במחנה שרגא שליד עכו. כלי רכב משוריינים של צה"ל העבירו את ארונותיהם של השניים עטופים בדגל המדינה ממעבר ראש הנקרה לטקס במחנה. הטקס נערך בנוכחות ראש הממשלה אהוד אולמרט, שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל גבי אשכנזי. כמו כן, הגיעו לטקס גם האלופים אלעזר שטרן וגדי שמני והרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ. הטקס נסגר לקהל הרחב ולסיקור תקשורתי על מנת לאפשר למשפחות להתייחד עם יקיריהן.

בתום הטקס אמר דובר צה"ל אבי בניהו כי כל משפחה התכנסה לבדה בתוך האוהל. הארון היה עטוף בדגל המדינה. באוהל הוקרא קדיש על ידי הרב הצבאי הראשי, ובמהלך הלילה קראו הרבנים הצבאיים תהילים באוהלים של גולדווסר ורגב עד צאת הארונות לטקס ההלוויות.

סיפור חייהם

גולדווסר ורגב, חיילי מילואים של חטיבת גבעתי, נחטפו ב-12 ביולי 2006, ביום האחרון לשירות המילואים שלהם, בעת שערכו סיור לאורך גדר גבול לבנון. בעקבות החטיפה החליטה הממשלה לפתוח במבצע צבאי נגד חיזבאללה תוך חדירה לשטח לבנון. במבצע, שלימים נקרא מלחמת לבנון השניה, נהרגו 119 חיילים ו-44 אזרחים ישראלים, וכאלף לבנונים – כמחצית מהם אזרחים. בתום המלחמה, נותרו אהוד ואלדד בשבי.

אלדד רגב, תושב קרית מוצקין, היה בן 26 בעת החטיפה. בן לטובה ז"ל ולצבי, אח לבני, עופר ואייל. למד בביה"ס היסודי הממ"ד "מצפה" בקרית מוצקין ולאחר מכן בישיבה התיכונית בקרית שמואל הסמוכה. למרות מותה של אמו טובה בהיותו בכיתה י"ב, החליט רגב בכל זאת להתגייס לשירות קרבי בחטיבת גבעתי. לאחר שירותו הצבאי נסע לטיול במזרח ולאחר שובו מהטיול החל ללמוד במכינה האקדמית באוניברסיטת בר אילן.

רגב היה חובב כדורגל מושבע ואף עבר קורס מאמני כדורגל. רגב יצא לשירות מילואים, אליו נקרא לאחר שסיים את המבחנים במסגרת המכינה בבר אילן. שלושה ימים לפני חטיפתו ביקר בביתו והשתתף בטקס האזכרה השנתי לאמו. הוא צפה עם אחיו בגמר משחקי המונדיאל וחזר לשירות המילואים. שלושה ימים לאחר מכן נחטף רגב על ידי החיזבאללה. כעת מתברר סופית כי הוא אינו בין החיים.

אהוד גולדווסר, שהיה בן 31 בעת החטיפה, נולד בנהריה. בן למיקי ולשלמה, אח בכור לשני אחים: יאיר (27) וגדי (24). נשוי לקרנית אתה התחתן ב-2005, לאחר 9 שנות חברות. גולדווסר הוא בוגר תיכון "מקיף עמל" נהריה במגמה ריאלית. את שירותו הצבאי העביר כחייל קרבי בגדוד "צבר" בחטיבת גבעתי. בתום שירותו הצבאי נסע לבדו לטיול אופנועים בן חצי שנה באוסטרליה.

בהמשך, סיים גולדווסר שנת מכינה בטכניון והמשיך ללימודי תואר ראשון בהנדסת הסביבה בטכניון. נושא איכות הסביבה היה קרוב מאוד ללבו והוא אף היה חבר בסיירת הירוקה. כמו כן היה גולדווסר חובב אופנועים מושבע ואף החזיק ברשיון ליאכטה. במהלך השנים האחרונות פיתח גולדווסר עניין רב בצילום. ובילה הרבה מזמנו הפנוי בצילום נוף וטבע בישראל ובעולם. בתקופה שלפני חטיפתו הפך תחביבו של גולדווסר למקצוע והוא החל לעבוד בפרוייקטים שונים כצלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully