וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד ניתן לעקוב אחרי מדוזות?

חוקרים מסמנים מדוזות כדי ללמוד את תפקידן בהיררכיה התת-ימית, סמוך לאיי אירלנד. "אנחנו בקיאים בחיי המדוזות כמו בחדי קרן"

על אף שהן מורכבות מ-98 אחוזי מים ושחלקן קטנות במיוחד, חוקרים אומרים כי המדוזות הן "חיות קשוחות וחסונות", מה שהופך את סימונן לאפשרי. כ-10 מדוזות מזן רעמת האריה, ו-20 מזן החבית ייבחנו במחקר חדש בבריטניה. החוקרים מתעניינים במיוחד במדוזות המשמשות כמזון לצבי הים הגילדיים.

אחד מהחוקרים, ד"ר ג'ון יוסטון, אמר לרשת ה-BBC כי אמנם הרעיון נראה הזוי, אך הכרחי. לטענתו, מומחים יודעים פרטים על מדוזות כפי שהם יודעי על חדי קרן. הוא הסביר בראיון כי על אף שרוב גופן הוא מים, ניתן לחבר את התג המיוחד בהצלחה על ידי כבל מיוחד. החוקרים שטים על סירה לצד המדוזות, ששוקלות כ-14 קילוגרמים, ומחליטים האם לתפוס אותן ברשת או לקשור עליהם את הכבל בתוך המים.

יוסטון הסביר כי מטרות המחקר הן לגלות יותר על כיצד משתמשות המדוזות בסביבתן, כמה זמן הן חיות וכיצד הן מתנהגות בעתות גאות ושפל. לדבריו, "נדמה שכולם מכירים את המדוזות מהרחצה בחוף, אך למען האמת, אנחנו כמעט שלא יודעים עליהן דבר".

בינתיים, מתרחצים שימצאו אחת ממדוזות המחקר על החוף, יקבלו פרס. החוקרים בפרויקט מבטיחים לשלם 25 ליש"ט לכל מי שיביא את התג המיוחד שמסמן את המדוזות, שאמורות להישטף אל החוף המזרחי של אירלנד בשנה הבאה. התגים בעלי המכסה הכתום הנם מחשבים קטנים ומיוחדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully