וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "חיזבאללה ממשיך להתעצם מדי יום"

לטענת שר הביטחון, החלטת האו"ם 1701 שסיימה את מלחמת לבנון היא כישלון: "היא לא עובדת וגם לא תעבוד בעתיד"

גדעון צנטנר

בישיבת סיעת העבודה שהתקיימה היום (שני) התייחס ברק לתוצאות מלחמת לבנון השנייה ואמר, כי "החלטה 1701 לא עבדה, איננה עובדת וככל הנראה גם לא תעבוד. היא כשלון". ברק טען כי "החלטה מופרת מדי יום - החיזבאללה ממשיך להתעצם בסיוע אינטימי מתמשך של הסורים. האיזון העדין שמתקיים בגבול הצפון, ראוי שלא יופר במלאות שנתיים למלחמת לבנון השנייה".

בנאומו התייחס ברק גם לעסקת החזרת החטופים ההולכת ומתקרבת ולדו"ח החיזבאללה על רון ארד. ברק אמר כי " "הדו"ח על רון ארד, כפי שהועבר ע"י החיזבאללה, איננו נותן תשובות ברורות ואיננו מביא את הפתרון ואת הידיעה על גורלו. אנחנו מחויבים להמשיך ולברר מה עלה בגורלו של רון ארד, גם כחוב למשפחת ארד, גם כחוב ללוחמי צה"ל באשר הם - וכך אכן נעשה. למרות זאת, כשר הביטחון של מדינת ישראל, וכרמטכ"ל וכמפקד בעבר, אני חוזר ואומר - יש לנו חובה מוסרית ופיקודית עליונה להחזיר את אלדד רגב ואודי גולדווסר הביתה, ואני מאמין שבימים הקרובים אנחנו נביא לסיום המאבק להחזרתם שניהם הביתה.

ברק אף התייחס לסוגיית החזרתו של גלעד שליט וטען כי "גם כאשר יוחזרו אודי ואלדד לא נוכל לנוח על זרי הדפנה - לפנינו האתגר של החזרת גלעד שליט. חיוני שננצל את ההזדמנות שניתנת על ידי הרגיעה היחסית בעזה, ובחלון ההזדמנות הזה נפעל כדי לקדם בכל הכוח את המשא ומתן להחזרת גלעד שליט. המשא ומתן לא יהיה קל, יכול להיות שהוא לא יהיה קצר מאוד, ההחלטות הקשות והכואבות תצטרכנה להתקבל גם בירושלים וגם ברצועת עזה אצל הנהגת החמאס. אנחנו נמשיך לפעול כדי להחזיר את גלעד שליט בהקדם, חי ובריא לידי הוריו ולידי חבריו בצה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully