וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנהריה מתים פי 10 מסרטן בשל מפגעי אזבסט

מנתונים שהוצגו בוועדת הפנים עולה כי ישנם באזור הצפון ישנם מאות אתרי אזבסט, כמחציתם בחצרות פרטיות של תושבים

ועדת הפנים והגנת הסביבה קיימה היום (שני) דיון בנושא היעדר הטיפול באזבסט בעיר נהריה. בדיון הוצגו נתוני משרד הבריאות בנושא, מהם עולה כי התחלואה בסרטן ריאות בקרב תושבי נהריה שנחשפו לאזבסט, גבוהה פי עשרה מכל מקום אחר בארץ. מהנתונים עולה כי 70 אחוז ממקרי סרטן מסוג מזותליומה ניתן לייחס לחשיפה לאזבסט, כאשר עישון מכפיל את הסיכון.

נציגי המשרד להגנת הסביבה טענו בדיון כי בעיית האזבסט בנהריה הינה חלק ממפגע אזורי כולל בכל הגליל המערבי. תמר בר און, ראש אגף אבק מזיק במשרד להגנת הסביבה, אמרה כי נושא האזבסט הוא "הפרויקט הגדול ביותר שהמשרד מתכוון להוביל". לדבריה, ישנם מאות אתרי אזבסט על פני שטח של 70-150 אלף קוב, כמחציתם בחצרות פרטיות של תושבים.

המשרד העביר לעיריית נהריה שלושה מיליון שקל לטיפול במפגע, אך לטענת מנכ"ל העירייה, הכסף לא נוצל, מאחר שיועד לשלושה אתרים ספציפיים, שבשניים מהם כלל לא נמצא אזבסט. "בתקציב העירייה אין אגורה שחוקה שמוקדשת לנושא", אמר.

יו"ר ועדת הפנים ח"כ אופיר פינס אמר כי "הסכום שהועבר על ידי המשרד להגנת הסביבה הוא טיפה בים, וגם זה לא נוצל בגלל כשל ביורוקרטי. תושבים משלמים בחייהם על המפגע, ובמקום לרוץ משר לשר בבקשה לתקציב, העירייה עסוקה בלשתול פרחים ולשפר את פני העיר. ח"כ יוסי ביילין, שיזם את הדיון, אמר כי "הרצון של העירייה למנוע פאניקה ופגיעה בתיירות הוא כנראה אחת הסיבות לכך שנושא זה לא זכה עד היום לטיפול החירום שהוא ראוי לו והדבר". בסוף הדיום פנתה ועדת הפנים לשר האוצר רוני בר און בדרישה להקצות מיידית תקציב לטיפול בנושא. כמו כן, פנתה הוועדה לראש עיריית נהריה בדרישה להקצות סעיף לנושא בתקציב העירוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully