וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטלה רוכשת את באדוויזר ב-50 מיליארד דולר

גורם המקורב לעסקה מסר שחברת הבירה האמריקאית צפויה להסכים להצעת החברה הבלגית. החברה החדשה תהיה יצרנית הבירה הגדולה בעולם

חברת הבירה אנהוזר בוש קוס, שמייצרת בין השאר את הבירה האמריקאית באדוויזר, הסכימה להצעת הרכש של חברת הבירה הבלגית אינבב, שידועה כמבשלת השיכר שמייצרת את סטלה ארטויס. המחיר של הצעת הרכש עומד על 50 מיליארד דולר. כך מסר גורם המקורב למגעים. שתי החברות עדיין לא מסרו תגובה לידיעה.

אם אכן תצא לפועל העיסקה החברה החדשה תהיה הגדולה ביותר בעולם לייצור בירה. החברה החדשה תישא את השם אנהוזר בוש אינבב, גורמים המקורבים לשתי החברות מסרו כי בשבוע האחרון נוהל משא ומתן בניו יורק שבו נידונו הסוגיות של שם החברה החדשה וכן תפקידם של מנהלי אנהוזר ומבנה הדירקטוריון.

העיסקה הגיעה להכרעה לאחר שאינבב העלתה את הצעת הרכש שלה ל-70 דולרים למנייה, 27% יותר משווי השוק של אנהוזר בתקופת השיא באוקטובר 2002. ההשתלטות על חברת הבירה, שהפכה למעין אייקון בתרבות האמריקאית גרמה למספר פוליטיקאים להביע את חוסר שביעות רצונם, בינהם גם מועמד המפלגה הדמוקרטית ברק אובמה.

בשליטת אנהוזר גם 50% מחברת הבירה המקסיקנית מודלו שמייצרת את הבירה קורונה. אנהוזר שולטת בכמחצית משוק הבירה האמריקאי עם מוצרים כמו באדוויזר, ואילו אינבב שולטת בשווקי אירופה, אמריקה הלטינית ואסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully