וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יותר מושחת, אולמרט או הירשזון?

נגד ראש הממשלה ושר האוצר (לשעבר) עומדים חשדות חמורים של מעילה בכספי ציבור. לכם רק נשאר להחליט מי הרע במיעוטו

לפי החשדות, ראש הממשלה אהוד אולמרט ושר האוצר שלו (לשעבר) אברהם הירשזון, השתמשו בכספי ציבור לצרכיהם האישיים ועל מנת לממן נסיעות לחו"ל.

הירשזון מואשם בגניבה, במרמה והפרת אמונים, בהלבנת הון וברישום כוזב במסמכי תאגיד. בכתב האישום שהוגש נגדו נטען, כי בשנים בהן שימש כיו"ר הסתדרות העובדים הלאומית, שהיתה הבעלים של עמותת ניל"י (נוער יהודי למען ישראל), הוא רשם מאות צ'קים על סך מיליוני שקלים לפקודת שני שליחים פשוטים שעבדו בעמותה. השניים הפקידו את הצ'קים בבנק, משכו כסף מזומן תמורתם והעבירו אותו בחזרה להירשזון ושותפו עובדיה כהן במעטפות שנשלחו ישר לביתו. הירשזון גם נהנה מ"שי לחג" נדיב ביותר מהעמותה. פעמיים בשנה, בראש השנה ובפסח, קיבל עשרות אלפי שקלים במזומן. חלק מהצ'קים הומרו למטבעות זרים, כך נהנו הירשזון ושותפיו ממענק נסיעות לחו"ל בשווי של אלפי דולרים במזומן, לרגל כל נסיעה. עוד נטען נגד הירשזון, כי הוא קיבל שירותים בשווי מאות אלפי שקלים בחינם מ"יד ושם", בעוד כיהן כאחראי על "מצעד החיים".

על פי החשדות החדשים נגד אולמרט, במהלך כהונותיו הציבוריות כראש עיריית ירושלים וכשר התמ"ת, הוא פתח בחברת נסיעות בשם "ראשון טורס" חשבון על שמו. החברה הפיקה ושלחה לכל אחד מהגופים והארגונים הציבוריים השונים שמימנו את הטיסות, בהם "יד ושם" ועמותת "אקי"ם", חשבוניות נפרדות על שמם בגין אותן טיסות, כאילו נשאו הם בלבד במימון הטיסה שתוארה בחשבונית. כך הצטברו כספים בשווי מאות אלפי דולרים. הכסף העודף נשמר בחשבון מיוחד, שנפתח על שם אולמרט. הכסף שימש, על פי החשד, את משפחת אולמרט בטיסות ונסיעות פרטיות לחו"ל. כמו כן, במשטרה בודקים חשד לפיו חלק מהכספים הועברו לאולמרט במזומן. החשדות התעוררו במהלך חקירת פרשת "מעטפות הכסף", בה נחשד רה"מ בקבלת שוחד מאיש העסקים היהודי-אמריקאי מוריס טלנסקי. על פי החשד, קיבל אולמרט מטלנסקי עשרות אלפי דולרים במזומן בתוך מעטפות.

מדובר בחשדות חמורים נגד שני אישים, שבשיא אונם הפוליטי ניווטו את מדינת ישראל כשר אוצר וראש ממשלה. שניהם השתמשו בעמותות ואגודות ציבוריות, וכפי שזה נראה כרגע, עתידם הציבורי של השניים נראה לא ברור עד גמור. אך לפני שהם נעלמים, למי מהם יהיה הכבוד להתהדר בחשדות המביכים ביותר? הדעה שלכם, עכשיו אפשר גם בווידאו.

  • עוד באותו נושא:
  • שאלת היום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully