וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בוש אישר לישראל לתקוף את אירן"

לדברי בכיר בפנטגון אם המגעים עם אירן לא יצליחו, ינתן אישור לתקוף. ”בוש מוטרד מהגרעין האירני, ויודע שרק כוח ירתיע את אירן”. ארה”ב לא תשתתף בתקיפה

נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש אמר לממשלת ישראל כי ייאשר תקיפה של הכור הגרעיני באירן, במידה שהשיחות עם טהרן לא יצליחו. כך מוסר היום (ראשון) בכיר בפנטגון ל"סאנדיי טיימס". למרות שאין לבוש את תמיכת הציבור האמריקאי, הוא נתן אור צהוב לתקיפה ישראלית על מתקני הגרעין.

"משמעותו של האור הצהוב הוא שעל ישראל להמשיך עם הכנותיה, ולהודיעה לנו שהיא מוכנה" אומר הבכיר. בתוך כך, האמריקאים הצהירו כי אין בכוונתם לסייע לישראל במקרה של תקיפה, וכי ישראל לא תוכל להשתמש בבסיסי ארצות הברית בעירק לשם תמיכה לוגיסטית.

עם זאת, לא בטוח שהאור הצהוב שנתן בוש יהפוך לירוק. למרות שבוושינגטון רואים בניסוי הטילים האירניים פעולה פרובוקטיבית, הפנטגון וה-CIA לא מוצאים בפעולה זו סימנים המעידים על תקיפה מתקרבת על ישראל או מתקנים אמריקאיים. "הכל תלוי בישראל", מוסיף הבכיר מהפנטגון, "כבר הוחלט כי הממשל הנוכחי לא יתקוף את אירן. הנשיא מוטרד מן הגרעין האירני, ויודע כי רק כוח ירתיע את אירן".

ישנה התנגדות בפנטגון לתקיפה, מחשש לתגובה האירנית. "המתנגדים לתקיפה מאמינים שתקיפה תסכן את כוחותינו בעירק ואפגניסטן", אומר המקור, "אך על דבר אחד כולם מסכימים - כל תקיפה, הן מצד ישראל והן מצד אירן, תוביל לתגובות קטסטרופיליות שיזעזעו את שוק הנפט העולמי, ויגרמו להאמרת מחירי הדלק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully