וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אירן לא שיגרה טילים ארוכי טווח"

קצין אמריקאי בכיר העלה ספקות באשר לניסוי הטילים באירן: "שוגר רק טיל אחד בעל טווח קצר". לדבריו, "אירן הפיצה תמונות שקריות"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

קצין בכיר בצבא ארה"ב אמר הערב (חמישי) כי אירן שיגרה רק טיל אחד בניסוי הטילים, עליו דיווחה טהרן מוקדם יותר היום. זאת בניגוד לטענות בכירים במשטר האייטולות, כי הניסוי היה נרחב בהיקפו וכלל טילים ארוכי טווח. לדברי הבכיר, הטילים שנוסו בניסוי היו לכל היותר בעל טווח קצר. עוד אמר הבכיר, כי אחד הטילים לא שוגר בהצלחה, וכי האירנים שיגרו אותו מאוחר יותר.

הקצין גם העלה ספקות בנוגע לתמונות שהציגה סוכנות הידיעות האירנית, שתיעדו את הניסוי. לדבריו, אחד הטילים שהופיעו בתמונות נראה כטיל מגרסה ישנה יחסית. בראיון לרשת CNN רמז הקצין האמריקאי כי אירן הפיצה תמונות שקריות של הניסוי.

הבוקר דיווחו כלי התקשורת באירן, כי נערך ניסוי נוסף בטילים לטווח בינוני וארוך במפרץ הפרסי. אתמול בבוקר ביצעה אירן ניסוי בגרסה חדשה ומשופרת של טילי שיהאב 3. הטילים שנבדקו בניסוי הם בעלי טווח ארוך ומסוגלים, לטענת האירנים, להגיע עד לישראל ולבסיסים של צבא ארה"ב במזרח התיכון. בטהרן טוענים, כי התמרונים במפרץ הפרסי הם תגובה על איומי ארצות הברית וישראל לתקוף את אירן.

שר הביטחון אהוד ברק התייחס הערב לניסוי האירני ואמר כי "ישראל לא תירתע לפעול מול אירן". לדבריו, "אנו לא נירתע להגן על ביטחוננו, אם כי עלינו להביא בחשבון את תגובותיהם של גורמים זרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully