וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות: "נקפיא המו"מ בשל הבנייה בירושלים"

בכיר הרשות יאסר עבד רבו אמר כי אבו מאזן יודיע בשבוע הבא בפריז לאולמרט על הפסקת המגעים, בשל הבנייה במזרח ירושלים

"אבו מאזן יודיע לאולמרט על הקפאת המשא ומתן בוועידת מדינות הים התיכון בפריז בשבוע הבא", כך אמר היום (חמישי) בכיר הרשות הפלסטינית יאסר עבד רבו, במסיבת עיתונאים ברמאללה. לדבריו, אבו מאזן יקפיא את המשא ומתן בעקבות ההחלטה לבנות מאות יחידות דיור במזרח ירושלים. "אנו נקפיא את כל קשר עם הצד הישראלי, עד שתיפסק לחלוטין הרחבת ההתנחלויות בגדה המערבית", אמר עבד רבו.

עבד רבו הוסיף כי הרשות הפלסטינית פועלת בשיתוף עם מדינות ערב להעביר החלטה במועצת הביטחון של האו"ם הדורשת מישראל להפסיק לאלתר את הבנייה בהתנחלויות. "אנו מודעים לכך שארה"ב תתנגד כנראה להחלטה שכזאת, אבל אנו איתנים בדעתנו להתגבר על ההתנגדות האמריקאית", אמר עבד רבו.

אתמול אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה של עיריית ירושלים להפקיד תכנית לבניית 900 יחידות דיור נוספות במערב שכונת פסגת זאב, וכ- 920 יחידות דיור בשכונת הר חומה ג', שהועברו לאישור על-ידי הוועדה המקומית בעיריית ירושלים. זאת, בניגוד לעמדת ארצות הברית לפיה אין להרחיב את הבנייה הישראלית באזור. משמעות ההפקדה היא שכעת יכולים התושבים להגיש התנגדויות לבנייה, אם ישנן כאלה, בדרך לאישור התוכניות.

"פעילות צה"ל בג'נין - התגרות ברשות"

עבד רבו גם גינה באופן חריף את פעילות צה"ל בג'נין הלילה, במהלכה נהרג פעיל חמאס. "אנו רואים בפעילות ישראל בג'נין כהתגרות מכוונת נגד הרשות הפלסטינית".

כשנשאל על הרגיעה בעזה, עבד רבו קרא לכל הפלגים הפלסטינים לקיים את ההסכם. "זהו אינטרס לאומי פלסטיני, שלא קשור לפלג אליו אתה משתייך", אמר. הוא גם מתח ביקורת חריפה על חמאס "שמשתמש במעבר רפיח כאמצעי לקדם את האינטרסים הצרים של התנועה, על חשבון העם הפלסטיני".

עבד רבו התייחס לדיווחים אודות מו"מ בין פתח לחמאס ואמר כי "כל קשר עם חמאס יעשה תחת המטרייה של הרשות הפלסטינית". לדבריו, "הבסיס למגעים עם חמאס הוא הכרתם בממשלה הפלסטינית בראשות אבו מאזן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully